وبلاگ Blog

شیرآلات فنری چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

خلاصه :شاید شما هم تاکنون اسم شیرآلات فنری به گوشتان خورده باشد و از خودتان سؤال کرده باشید شیرآلات فنری چه نوع شیرآلاتی هستند؟ یا اینکه این شیرآلات را در آشپزخانه اقوام و دوستانتان دیده باشید. در این مقاله سعی شده به معرفی و بررسی معایب و مزایای شیرآلات فنری پرداخته شود. اگر شما هم به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد این نوع از شیرآلات مدرن هستید در ادامه این مقاله همراه سایت شودر باشید تا شما را با این دست شیرآلات بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات جامع و دقیقی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

شیرآلات فنری جزو دسته‌ی شیرآلات اهرمی هستند که علت نام‌گذاری این دسته شیرآلات به نام فنری یا شیر فنردار به علت طراحی خاص علم شیر آن‌ها است. علم این نوع از شیرآلات از ارتفاع زیادی بهره‌مند هستند و به شکل فنر طراحی شده‌اند.

 

در این شیرآلات، تنظیم علم شیر برای کار با آن بسیار راحت است و راحتی در استفاده یکی از دلایل پرطرفدار بودن این شیرآلات است. علت سهولت استفاده از شیرآلات فنری نیز به خاطر این است که شما هر طور که نیازتان باشد و بخواهید می‌توانید علم این نوع از شیر را تنظیم کنید.

ساختار منحصر به فرد این شیرآلات باعث شده تا شما بتوانید تمامی نقاط سینک را پوشش دهید؛ ولی باید توجه داشت شیرآلات فنری قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه ندارند. از طرفی این نوع از شیرآلات به علت طراحی زیبا و به‌روزی که دارند در دسته شیرآلات مدرن جای می‌گیرند و می‌توان آن‌ها در بسیاری از طراحی‌های مدرن آشپزخانه مشاهده کرد.

شیرآلات فنری

مزایای شیرآلات فنری
 

قطعاً دانستن مزایا و معایب هر وسیله در انتخاب آن به شما کمک خواهد کرد. در این بخش از مقاله پس از آشنایی کلی با شیرآلات فنری قصد داریم برای آشنایی بیشتر، شما را با مزایای این شیرآلات آشنا کنیم. از مزایای شیر فنردار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 

زیبایی طراحی ظاهری: همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم این شیرآلات به علت طراحی ویژه و منحصر به فردی که دارند از زیبایی ظاهری بسیار بالایی برخوردار هستند.
 

قابلیت تنظیم فشار و پاشش آب: در این شیرآلات شما این امکان را دارید که فشار و نوع پاشش آب را تنظیم و انتخاب کنید. شیرآلات فنری به طور معمول دارای چند الگوی پاشش آب هستند که می‌توان تنها با فشار دادن یک دکمه حالت‌های آن‌ها را تغییر داد.
 

سهولت شست و شوی اطراف سینک: شیرآلات فنری به علت طراحی خاصی که در علم این شیرآلات در نظر گرفته شده است، این قابلیت را دارند که تمام فضای سینک را پوشش دهند و به همین منظور، شما برای شست و شوی اطراف سینک راحت‌تر خواهید بود.
 

قابل استفاده در دو حالت ثابت و متحرک: شیرآلات فنری دارای دو حالت استفاده در حالت‌های ثابت و متحرک هستند. شما می‌توانید با توجه نیازتان به‌منظور انجام امور مختلف از حالت‌های مختلف این شیر استفاده کنید و به‌راحتی هرچه تمام کارهای خود را انجام داده و از استفاده از شیرآلات فنری نهایت لذت را به علت سهولت استفاده از آن‌ها ببرید‌.

 

معایب شیرآلات فنری
 

قطعاً هر وسیله‌ای علاوه بر مزایا دارای معایبی نیز است و این مورد در شیرآلات فنری نیز صدق می‌کند‌؛ اما نگرانی از بابت معایب این شیرآلات نداشته باشید.

 

زیرا تنها عیب این دسته از شیرآلات شودر سختی استفاده در آَشپزخانه‌های کوچک و مناسب نبودن این شیرآلات برای این دست آشپزخانه‌ها است. در این باره می‌توان به‌صورت موردی برای معایب شیرآلات فنری به همین موضوع اشاره کرد‌ و به‌طور کلی بیان کرد:

نامناسب برای آشپزخانه با فضای کوچک: به علت بزرگ بودن ابعاد شیرآلات فنری ممکن است استفاده از این شیرآلات در آشپزخانه‌هایی با فضای کوچک و جمع و جور مناسب نباشد؛ زیرا به علت بزرگ‌بودن‌ ممکن است با دیگر اجزای آشپزخانه درگیر باشد و ‌توازن طراحی آشپزخانه را به هم بزند‌. پس اگر آشپزخانه شما هم کوچک است استفاده از این شیرآلات را برای آشپزخانه منزل یا محل کارتان توصیه نمی‌کنیم‌.
 

 سخن آخر
 

در این مقاله با شیرآلات فنری بیشتر آشنا شدیم و در ادامه به بررسی معایب و مزایای این شیرآلات پرداختیم‌. روز به‌روز استفاده از این شیرآلات در آشپزخانه‌های مدرن و امروزی بیشتر می‌شود و محبوبیت این شیرآلات در بین مردم در حال افزایش است‌. شما نیز با علم به مزایا و معایب این شیرآلات می‌توانید بهترین انتخاب را برای آشپزخانه‌تان داشته باشید‌. ولی اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است استفاده از این شیرآلات برای شما مناسب نیست و استفاده از آن را به شما توصیه نمی‌کنیم‌. در صورت کوچک‌بودن فضای آشپزخانه‌تان می‌توانید به صفحه محصولات سایت شودر بروید و با دیگر محصولات این برند معتبر ایرانی بیشتر آشنا شوید‌.

 در مورد قیمت شیرآلات فنردار (شیرفنردار)، شاید این شیرآلات به نسبت دیگر شیرآلات قیمت بالاتری داشته باشند، ولی راحتی استفاده و کاربردی بودن آن‌ها، این موضوع را برای خریداران و مصرف‌کنندگان این شیر حل کرده است‌. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه محصولات شودر و جست‌وجوی کلمه شیرآلات فنری مدل‌های مختلف شیرآلات فنری ساخت شرکت شودر را مشاهده نمایید‌.

جهت مشاهده محصولات مروبط به شیرآلات فنری و شیرآلات چشمی و ... میتوانید به بخش شیرآلات آشپزخانه مراجعه کنید


 
منتشر شده در تاریخ 1400/04/06

نظر خود را ثبت کنید



مطالب مرتبط

مشاهده آرشیو