وبلاگ Blog

زیرآب اتوماتیک چیست؟

خلاصه :زیر آب اتوماتیک یکی از بهترین محصولاتی است که برای انواع روشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیر آب اتوماتیک روی خروجی فاضلاب روشویی نصب می‌شود. این زیرآب جایگزین خوبی برای زیرآب‌های پلاستیکی قدیمی است.
زیر آب اتوماتیک یکی از بهترین محصولاتی است که برای انواع روشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیر آب اتوماتیک روی خروجی فاضلاب روشویی نصب می‌شود. این زیرآب جایگزین خوبی برای زیرآب‌های پلاستیکی قدیمی است. امروزه می‌توانید انواع زیرآب اتوماتیک را در بازار با طرح و جنس متنوع پیدا کنید. در کنار استفاده از شیرآلات بهداشتی با کیفیت استفاده از زیرآب اتوماتیک می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.
 

به چه نکاتی هنگام خرید زیرآب اتوماتیک توجه کنیم؟

همانطور که در خرید شیرآلات بهداشتی و شیرآلات حمام توجه به نکات خاصی حائز اهمیت است، هنگام خرید زیراب اتوماتیک هم باید به نکاتی توجه کنید. برای خرید زیرآب اتومات به ارتفاع آن دقت کنید. ارتفاع زیرآب اتومات باید با توجه به ضخامت کابین و روشویی انتخاب شود. اگر ضخامت روشویی و کابین زیاد  است، زیرآب‌های قدیمی خیلی کاربردی نخواهند بود.

زیرآب‌های اتومات را می‌توانید در بازار در رنگ‌های مختلفی مشاهده کنید. برای زیبایی بیشتر سعی کنید زیرآب اتوماتیک را همرنگ با شیرآلات بهداشتی خود انتخاب کنید. ظاهر روشویی شما با زیرآب اتوماتیک بسیار شکیل‌تر خواهد شد. زیرا کاملا روی قسمت فاضلاب را می‌پوشاند. زیرآب اتوماتیک در رنگ‌های نقره‌ای، رزگلد، طلایی، مشکی، زیتونی و... موجود است. خوشبختانه زیرآب اتوماتیک را می‌توانید برای روشویی‌های کابینت‌دار، ساده، کاسه‌های روشویی و... مورد استفاده قرار دهید. بنابراین محدودیتی در استفاده از آن‌ها نخواهید داشت.

چرا از زیرآب اتوماتیک استفاده کنیم؟

حال که متوجه شدیم زیرآب اتوماتیک چیست، اجازه دهید راجع به مزایای این محصول هم اطلاعات مهمی را بیان کنیم. با دانستن مزایای این محصول، بهتر می‌توانید راجع به خرید و استفاده از آن تصمیم بگیرید.

ارتفاع زیر آب اتوماتیک

اولین دلیلی که افراد را به استفاده از زیرآب اتوماتیک تشویق می‌کند، ارتفاع زیرآب اتوماتیک است. ارتفاع زیرآب اتوماتیک به طور تقریبی ده سانتی متر بوده و از سویی دیگر ارتفاع زیرآب پلاستیکی حدود 5 سانتی متر است. اگر فرض بگیریم ضخامت کاسه روشویی و کابین روشویی باهم 7 سانتی متر شود، می‌توان به راحتی فهمید که استفاده از زیر آب معمولی برای این شرایط مناسب نیست.

زیبایی بیشتر

در کنار استفاده از شیرآلات بهداشتی زیبا، استفاده از زیرآب اتوماتیک می‌تواند به زیبایی دکوراسیون شما کمک بزرگی کند. زیرآب‌های اتوماتیک در رنگ‌بندی‌های متنوعی در بازار موجود هستند. به همین دلیل می‌توانند به راحتی با شیرآلات بهداشتی و دکوراسیون داخلی شما هماهنگ شوند. نکته مهم دیگر آن است که بخش بالایی زیراب به شکلی طراحی شده که سطح پهنی داشته باشد. بدین ترتیب ظاهر زیباتری برای فضای دکوراسیون داخلی شما ایجاد می‌کند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از زیراب اتوماتیک این است که برخلاف نمونه‌های قدیمی، از دیده شدن محتویات داخل چاه فاضلاب جلوگیری می‌کند. زیرا سطح بالایی زیرآب کاملا بسته بوده و آب از زیر آن عبور می‌کند. به همین دلیل هنگام نصب با منظره چاه فاضلاب مواجه نخواهید بود. این در حالیست که هنگام استفاده از زیرآب‌های پلاستیکی و قدیمی، چاه فاضلاب به راحتی قابل رویت است. مجموع این دلایل باعث شده تا خریداران بسیاری برای خرید این محصول متفاوت رغبت نشان دهند.

قابلیت بسته شدن راه آب

اگر نیاز به جمع شدن آب در کاسه روشویی باشد، شما می‌توانید به راحتی با فشار دادن زیرآب اتوماتیک، راه خروج آب را ببندید. این قابلیت به خصوص برای مواقعی مانند زمان مسافرت که از روشویی زیاد استفاده نمی‌شود، کاربردی است. علاوه براین، این قابلیت کمک می‌کند تا حشرات مزاحم و سایر آلودگی‌ها وارد روشویی نشده و یا از آن خارج نشوند. با این توصیف می‌توان فهمید قابلیت بسته شدن راه آب می‌تواند یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این محصول باشد.

چگونه زیرآب‌های اتوماتیک را نظافت کنیم؟

اگر جنس زیرآب اتوماتیک شما مرغوب باشد در گذر زمان خیلی کثیف نمی‌شود و جرم نمی‌گیرد. بنابراین شما می‌توانید با یک نظافت ساده شامل آب و مواد شوینده آلودگی‌ها را رفع کنید و نیازی به جرم‌گیر و شوینده‌های قوی نخواهید داشت. از سویی دیگر اگر زیرآب اتوماتیک شما جنس مرغوبی نداشته باشد، هنگام مواجه با مواد شوینده قوی آسیب خواهد دید.

کدام جنس زیرآب اتوماتیک بهتر است؟

زیرآب اتوماتیک در بازار با متریال‌های گوناگونی ساخته می‌شود. بدیهی است که کیفیت زیرآب اتوماتیک با توجه به متریال به کار رفته متفاوت خواهد بود. برای مثال زیرآب‌های اتوماتیکی که از جنس سرب یا زینک هستند، عمر مفید خیلی بالایی ندارند. زیرا مقدار مسی به کار رفته در آلیاژ آن‌ها کمتر از حد استاندارد است. بدین ترتیب این مدل زیرآب اتوماتیک‌ها به راحتی توسط مواد اسیدی و حتی آب گرم آسیب می‌بینند. معمولا در بهترین حالت عمر این مدل محصولات تا سه سال است.
از سویی دیگر، زیرآب‌هایی که از جنس فلز برنج هستند، نسبت به سایرین عمر مفید بیشتری دارند زیرا مقدار مس به کار رفته در آن‌ها بیشتر است. بنابراین مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع مواد شوینده و آسیب‌های محیطی دارند. البته قیمت آن‌ها نیز نسبت به سایر محصولات کمی بالاتر است. با توجه به این توضیحات توصیه می‌کنیم هم شیرآلات بهداشتی و هم زیرآب اتوماتیک خود را از جنس و برند خوبی انتخاب کنید تا نیاز به تعویض مکرر آن‌ها نداشته باشید.

زیرآب اتوماتیک چگونه وصل می‌شود؟

برای وصل کردن زیرآب اتوماتیک به روشویی نیاز به ابزار خاصی ندارید. کافیست واشرهای زیرآب را به قسمت زیر روشویی وصل کرده و یک سیفون با سایز مناسب مناسب زیرآب اتوماتیک تهیه کنید. توجه داشته باشید که بهتر است سایز پیچ‌هایی که ته زیرآب اتوماتیک قرار دارند با سایز مهره زیرآب یکسان باشند. اگر به انتهای زیرآب نگاه کنید، یک مهره بزرگ برنجی را خواهید دید، زیرآب را باید داخل سوراخ خروجی آب گذاشته و مهره مذکور را هم از پایین کاملا سفت کنید.

کلام آخر

زیرآب اتوماتیک یکی از محصولات بسیار کاربردی است که امروزه در بازار ایران به وفور یافت می‌شود. اما اگر این محصول را نمی‌شناسید و یا نمی‌دانید کارایی آن چیست، این مطلب را از دست ندهید. زیرا در این مطلب سعی کردیم نکات مهمی راجع به خرید و نصب زیرآب اتوماتیک بیان کنیم. با استفاده از زیرآب اتوماتیک با کیفیت و شیرآلات بهداشتی زیبا، می‌توانید یک دکوراسیون داخلی منحصر به فرد برای خانه خود خلق کنید. کافیست محصولات را با جنس و طرح مناسب انتخاب کرده و استفاده کنید.
منتشر شده در تاریخ 1402/11/08

نظر خود را ثبت کنید



مطالب مرتبط

مشاهده آرشیو