وبلاگ Blog

بیده چیست؟ خرید شیر توالت شودر

خلاصه :بیده توالت فرنگی یک وسیله کاربردی برای آن دسته از افرادی است که دغدغه شستشو در استفاده از توالت فرنگی را دارند. این وسیله نیاز به استفاده مداوم از دستمال توالت را به حداقل می‌رساند
همانطور که می‌دانید ایران و سایر کشورهای آسیایی جزء معدود کشورهایی هستند که برای شستشو از بیده استفاده می‌کنند. اما جالب است بدانید که با افزایش بیماری کرونا این روند تغییر پیده کرده است و بسیاری از کشورهای جهان به استفاده از بیده به جای دستمال توالت روی آورده‌اند. در حقیقت استفاده از شیر توالت بسیار بهداشتی‌تر از استفاده از دستمال توالت می‌باشد. همچنین بسیاری از متخصصان بر این باورند که افرادی که به تازگی عمل جراحی داشته‌اند، وضع حمل کرده‌اند و یا از مشکلات گوارشی رنج می‌برند باید از شیر توالت به جای دستمال توالت استفاده کنند. علاوه بر این، پوست انسان بسیار حساس است و در برخورد با دستمال کاغذی ممکن است آسیب ببیند. به همین جهت هیچ جایگزین بهداشتی را نمی‌توان به غیر از آب برای عدم آسیب رساندن به پوست در نظر گرفت. خوشبختانه همانند هر محصول دیگری، شیر توالت از سبک، رنگ، جنس و مدل خاصی پیروی می‌کند و شما می‌توانید متناسب با سلیقه خود بهترین مدل‌های موجود در بازار را خریداری کنید. برای اینکه بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که چه شیر توالتی مناسب شماست، در این مقاله به بررسی دقیق بیده، مزایا و معایب آن می‌پردازیم.  

شیر بیده چیست؟

بیده توالت فرنگی یک وسیله کاربردی برای آن دسته از افرادی است که دغدغه شستشو در استفاده از توالت فرنگی را دارند. این وسیله نیاز به استفاده مداوم از دستمال توالت را به حداقل می‌رساند. در مدل‌های جدید بیده، به جای آنکه مستقیما در داخل خود توالت فرنگی تعبیه شود، دارای سیستم آب لوله‌کشی است و معمولا به آن شیر توالت گفته می‌شود.
بیشتر بخوانید: بهترین شیرآلات روشویی و مدل‌های مختلف آن

نحوه استفاده از بیده توالت فرنگی  

در مدل‌های کلاسیک‌، بیده قطعه‌ای از تجهیزات است که به توالت فرنگی و یا سرویس ایرانی متصل می‌شود. از طرف دیگر توالت بیده که همان شیر توالت است می‌تواند به عنوان قطعه‌ای جداگانه در کنار توالت فرنگی و توالت ایرانی نصب شود. به طور کلی، بیده وسیله‌ای برقی نیست و ساختار کلی استفاده از آن بسیار ساده است. این وسیله درست مانند شیر روشویی و یا شیر آشپزخانه می‌باشد. 
اتصال بیده آب را از لوله‌ها به نازل که همان شیر توالت است هدایت میکند. منبع آب همانی است که توسط شیر روشویی و دوش استفاده می‌شود. چنین وسیله‌ای شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما همین وسیله ساده از انتشار بسیاری از بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌کند. همچنین در مدل شیر بیده، می‌توان فشار آب را دقیقا به اندازه‌ای که می‌خواهید تنظیم کنید.
بسیاری از بیده‌های پیشرفته در بازار، قابلیت کنترل دما دارند. به این صورت که می‌توانید آب سرد و گرم را متناسب با نیازتان تنظیم کنید. در مدل‌هایی که بیده در داخل توالت تعبیه شده است، هنگام باز کردن آن توسط پنلی که در کنار آن تعبیه شده است، سری پاششی به سمت جلو می‌آید و عمل پاشش آب را انجام می‌دهد و سپس دوباره به صورت اتوماتیک جمع می‌شود.

مدل‌های مختلف شیر بیده 

درست مانند هر شیر دیگری، شیر توالت در انواع مختلفی عرضه می‌شود که در این مطلب به بررسی دقیق هرکدام از آن‌ها می‌پردازیم.

1.شیر توالت (Handheld)

شیر توالت که به عنوان شیر بیده دار یا شلنگ شناخته می‌شود، نازل دستی است که دقیقا نزدیک توالت، چه توالت فرنگی چه ایرانی نصب می‌شود. شیر توالت به عنوان یک اکسسوری جداگانه فروخته می‌شود و در هنگام خرید توالت جزئی از آن به شمار نمی‌رود. شیر توالت شودر در مدل توکار و شیر بیده روکار عرضه می‌شود. ظاهر شیک، شکیل و کیفیت بالای شیرآلات توالت شودر از مهم‌ترین ویژگی‌های آن به شمار می‌روند. شما می‌توانید به راحتی با وارد شدن به سایت شودر بهترین و باکیفیت‌ترین شیر توالت توکار را خریداری کنید.
برای خرید شیرآلات توکار شودر کلیک کنید

2.بیده اروپایی

بیده اروپایی همان بیده‌ کلاسیک است. این بیده معمولا از جنس سرامیک می‌باشد و شباهت زیادی به توالت فرنگی اما بدون درب دارد. این مدل از بیده‌ها درست در کنار توالت فرنگی تعبیه می‌شوند. بیده اروپایی در ایران محبوبیت چندانی ندارد و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. در این مدل درست مانند سایر مدل‌های بیده می‌توان مقدار دما و جریان آب را به دلخواه تنظیم کرد.

3.بیده اتوماتیک

مدل بیده اتوماتیک یا دیجیتال یک نسخه شیک و کاربردی است که ویژگی‌های توالت و بیده را باهم دارد. بیده دیجیتال دارای یک پنل (صحفه کلید) می‌باشد. قیمت‌های مدرن دارای قابلیت‌های متعددی مانند مکانیسم‌های قابل تنظیم دمای آب و کنترل فشار هستند. اگرچه که می‌توانید بیده دیجیتال را به عنوان یک لوازم جانبی اضافه خریداری کنید، اما در بسیاری از توالت‌های مدرن این وسیله به عنوان قسمت اصلی آن تعبیه شده است.

4.بیده توکار

در بسیاری از توالت فرنگی‌های موجود در بازار بیده به صورت توکار در داخل توالت فرنگی تعبیه می‌شود. این مدل بیده را شیر توالت ترکی می‌نامند. دلیل نام‌گذاری این مدل این است که در بسیاری از کشورها، مانند ترکیه به جای شیر توالت از بیده توکار و تعبیه شده در کاسه توالت فرنگی استفاده می‌کنند. در واقع می‌توان این مدل را ارزان‌ترین بیده موجود در بازار دانست. اگر صرفه‌ جویی در فضا، راحتی و تمیزی برای شما مهم است، بیده توکار می‌تواند انتخابی مناسب و در عین حال مقرون به صرفه‌ای برای شما باشد.

بیده توکار شودر (مدل زیگموند)
 بیده توکار شودر (مدل زیگموند)   

مزایای شیر توالت و بیده

  • بهداشتی‌تر از دستمال توالت

استفاده از شیر توالت مدت‌هاست که در جوامع آسیایی بویژه کشورهای مسلمان استفاده می‌شود. اما امروزه با افزایش اهمیت رعایت بهداشت، جوامع اروپایی نیز به استفاده از شیر توالت روی آورده‌اند. استفاده از بیده توالت از بسیاری از مشکلات بهداشتی جلوگیری می‌کند.
  • دوستدار طبیعت

هر بسته دستمال توالت چیزی حدود یک هفته برای هر شخص باقی می‌ماند. چیزی معادل قطع 384 درخت در طول عمر شما! اگر جمعیت کشور آمریکا را برای این مقدار در نظر بگیرید، چیزی حدود 126 میلیارد درخت سالیانه به این منظور قطع می‌شود. استفاده از بیده، مصرف دستمال توالت را به حداقل می‌رساند. همین امر سبب می‌شود تا خسارت کمتری به محیط زیست وارد شود.
  • قیمت مقرون به صرفه

قیمت شیر اهرمی و قیمت شیرآلات توالت بسته به نوع و جنس متفاوت خواهد بود. اما مدل‌های مختلف در جنس و رنگ متفاوتی و در قیمت‌های مقرون به صرفه عرضه می‌شوند. قیمت شیر بیده توالت فرنگی نیز همینطور. مدل بیده دیجیتال ممکن است نسبت به سایر بیده‌ها کمی گرانتر باشد. قیمت بالا در این بیده به دلیل اضافه شدن ویژگی‌هایی چون محافظت از نفوذ میکروب، ضدعفونی دستگاه بعد از استفاده، تکنولوژی گرم کردن صندلی توالت، خودشور و مطبوع کردن هوا می‌باشد.
  • آسان بودن طریقه نصب شیر بیده توالت  

یکی از مزایای اصلی توالت فرنگی بیده دار نصب آسان است، چراکه نیاز به خط لوله کشی اضافه ندارد. کمی دانش اولیه درباره شیر بیده دار نیاز شما را به یک نصاب حرفه‌ای از بین می‌برد. شما می‌تواند خودتان نسبت به نصب بیده اقدام کنید. با این وجود اگر از نصاب حرفه‌ای هم استفاده کنید، هزینه آن بسیار ناچیز خواهد بود. در صورتی که از شیر توالت به صورت جداگانه استفاده می‌کنید، می‌توانید از یک نصاب حرفه‌ای کمک بگیرید.
  • مناسب بودن برای افرادی با مشکلات جسمی

استفاده از شیر بیده برای افرادی که مشکلات خاص سلامتی دارند بسیار بهتر از دستمال توالت می‌باشد. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم استفاده از شیر بیده برای ایجاد پاکیزگی بیشتر و جلوگیری از انتشار باکتری مناسب‌تر است.

معایب شیر توالت و بیده

  • کمبود فضا در مدل بیده اروپایی

بیده‌های اروپایی به فضای بیشتری در حمام و سرویس بهداشتی نیاز دارند. هنگام خرید بیده اروپایی، در درجه اول باید فضای کافی برای نصب آن را داشته باشید. از طرف دیگر برای نصب این شیرآلات باید از خط لوله‌کشی متفاوتی استفاده کرد و از توالت کاملا مجزاء باشد.
  • وابسته بودن بیده دیجیتال به برق

از آنجایی که مدل‌های هوشمند بیده وابسته به برق هستند، در صورت قطع شدن برق کارایی چندانی نخواهند داشت. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که مستعد قطع شدن برق است، باید قبل از خرید بیده این مسئله را در نظر بگیرید.
  • گران بودن مدل‌های دیجیتال

اگر می‌خواهید یک بیده درجه یک با تمام ویژگی‌های پیشرفته داشته باشید، باید مبلغ زیادی را پرداخت کنید. قیمت انواع بیده توالت فرنگی دیجیتال می‌تواند بسیار بالا باشد.

قیمت انواع توالت فرنگی

در جوامع اروپایی قیمت بیده چیزی حدود 1000 دلار است. اما در ایران بسته به مدل، جنس و برند مبلغ آن چیزی حدود 3 الی 15 میلیون تومان می‌باشد. بیده‌های اروپایی نسبت به بیده‌های معمولی از قیمت نسبتا بالاتری برخوردار هستند. البته که می‌توان به جای استفاده از بیده توالت فرنگی از شیر توالت استفاده کرد که قیمت نسبتا مقرون به صرفه‌تر و پایین‌تری دارد. جدا از بررسی مزایا و معایب مختلف بیده، بهتر است درباره قیمت و هزینه آن نیز پیش از خرید اطلاعات کافی داشته باشید. از آنجایی که شیر توالت توکار و یا روکار شما از قبل دارای خطوط آبی تعبیه شده باشد، برای نصب آن هزینه‌ و زمان چندانی را صرف نخواهید کرد.

بیده توکار شودر (مدل رومر پلاس)

شیر توالت شودر

یکی از عمده‌ترین ویژگی‌های شیر توالت شودر، تنوع در رنگ و مدل است. شیر توالت شودر در رنگ‌های مختلفی چون کروم، کروم مات، شیری کروم، مشکی طلا، شیری طلا، طلا، طلا مات و ... عرضه می‌شوند. از دیگر مزایای شیرآلات توالت شودر رسوب‌گیری کمتر آن نسبت به سایر برندهای موجود در بازار می‌باشد. آلیاژ برنج یکی از بهترین موادی است که می‌توان در تولید شیرآلات استفاده کرد. شودر از آلیاژ برنج برای تولید شیرآلات خود استفاده می‌کند و به خریداران خود این اطمینان را می‌دهد که بااستفاده از باکیفیت‌ترین مواد موجود شیرآلاتی باکیفیت و در عین حال مادام العمر را داشته باشند. همچنین استفاده از آلیاژ برنج در این شیرآلات سبب شده تا در برابر خوردگی و نشتی بسیار مقاوم باشند و بتوانند به انتخابی مادام العمر برای شما تبدیل شوند.
شیرآلات شودر با ویژگی‌های متمایز و توجه به جزییات، چشم اندازی واضح و هدفمند را به تصویر می‌کشد و مدل‌هایی را به شما ارائه می‌دهد که بدون هیچ نگرانی بتوانید متناسب با سلیقه خود آن‌ها را خریداری کنید.

سخن آخر

با تمام مزایا و معایب موجود، شیر توالت و بیده کاملا ارزش خریداری را دارد. استفاده از شیر توالت در مقایسه با دستمال توالت نه تنها بهداشتی‌تر است، بلکه آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کند. چراکه استفاده بی‌ رویه از دستمال توالت سبب آسیب رساندن به محیط زیست خواهد شد. شیرآلات توالت شودر با بهره گیری از جدیدترین و باکیفیت‌ترین تکنولوژی روز دنیا این امکان را به شما می‌دهد تا بدون نگرانی از طول عمر بتوانید شیرآلاتی مادام العمر را خریداری کنید.
 
منتشر شده در تاریخ 1402/01/16

نظر خود را ثبت کنید



مطالب مرتبط

مشاهده آرشیو