وبلاگ Blog

بهترین شیرآلات روشویی و مدل‌های مختلف آن

خلاصه :شیر روشویی در انواع مختلف هوشمند، سه تکه، توکار و ایستاده عرضه می‌شوند. شیر اهرمی تک دسته از رایج‌ترین و محبوب‌ترین شیرالات روشویی در سرویس‌های بهداشتی مدرن به شمار می‌رود.
انتخاب شیر روشویی از آنچه که به نظر می‌رسد دشوارتر است. تنوع بالایی که در بازار شیرالات حاکم است می‌تواند تاحدی سبب گمراهی شما در انتخاب شیرآلات به خصوص شیر روشویی شود. طیف گسترده شیرآلات روشویی از نیکل و کروم مات گرفته تا نیکل ساتن و کروم براق همگی مشتریان خاص خود را دارد. انتخاب یک شیر روشویی تصمیم بسیار مهمی است که باید علاوه بر ظاهر خوب از کیفیت بالایی برخوردار باشد و با دکور سایر بخش‌‌های آشپزخانه یا سرویس بهداشتی نیز همخوانی داشته باشد. شیرآلات روشویی قدیمی از سبک و استایل خاصی برخوردار نبودند، چراکه در گذشته به مسائلی چون ظاهر شیر آلات به اندازه کافی توجه نمی‌شد. شیرالات روشویی کروم علاوه بر درخشندگی خاصی که دارند، از کیفیت و مقامت بالایی برخوردارند و با گذر زمان فرسوده نمی‌شوند. بسیاری از شیرالات روشویی باکیفیت از جنس برنج هستند که جلوه کروم مانند شیکی به آن داده شده است. در این مقاله به بررسی دقیق شیر روشویی می‌پردازیم و بهترین مدل‌های موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد. 

خرید شیر روشویی شودر 

هنگام ساخت و یا بازسازی خانه، باید به مسائلی چون انتخاب ومهم تر از آن قیمت شیرآلات دقت کرد. در نگاه اول لیست قیمت شیرآلات روشویی باکیفیت ممکن است بیشتر از سایر شیرآلات باشد اما در حقیقت قیمت شیرآلات رابطه مستقیمی با جنس و کیفیت آن دارد. بهترین و باکیفیت‌ترین شیرآلات روشویی از جنس برنج و کروم هستند. هنگام خرید شیرالات روشویی که از جنس برنج ساخته شده‌اند، باید توجه داشته باشید که آلیاژ برنج از کیفیت خوبی برخوردار باشد و روکش کروم به صورت الکترومغناطیسی انجام شده باشد. چراکه این کار سبب جلوگیری از زنگ زدگی و فرسایش در شیر آب می‌شود. علاوه بر کیفیت، منطبق بودن شیرآلات از نظر اندازه با سینک روشویی بسیار مهم است. شیرالات روشویی در اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند. به همین دلیل باید اطمینان حاصل کنید که شیرالات روشویی با سینک روشویی شما منطبق باشند. برای دسترسی به قیمت ست کامل شیرآلات شودر می‌توانید به نمایندگی‌های معتبر در سراسر کشور مراجعه کنید.   

انواع شیرآلات روشویی شودر

انواع مختلفی از شیرآلات روشویی در بازار موجود می‌باشد که می‌توان مطابق با سلیقه خود آن‌ها را انتخاب کنید.   

شیر اهرمی شودر 

شیر اهرمی تک دسته از رایج‌ترین و محبوب‌ترین شیرالات روشویی در سرویس‌های بهداشتی مدرن می‌باشند. همانطور که از نام این شیر آلات پیداست، شیرالات اهرمی نیاز به یک سوراخ برای تعبیه شدن در سینک ظرفشویی دارند و یک دسته واحد برای کنترل آب سرد و گرم بر روی آن و یا در کنار آن تعبیه شده است. اکثر شیرالات روشویی تک اهرمی با یک دسته عرضه می‌شوند که جریان و دما را همزمان کنترل می‌کند. با این حال مدل دو اهرمی این مدل از شیرآلات دارای دو دسته هستند که یکی آب گرم و دیگری آب سرد را کنترل می‌کند. شیرآلات روشویی تک اهرمی در طیف وسیعی از سبک‌ها (مدرن و کلاسیک)، طراحی متنوع (آبریز آبشاری و معمولی) و ... عرضه می‌شوند. همچنین شیرآلات روشویی در روکش‌های مختلفی عرضه می‌شوند که روکش کروم از محبوب‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. 

شیر بیزانس شودر
 
در حالی که شیرآلات تک اهرمی از رایج‌ترین شیرآلات روشویی در بازار به شمار می‌روند، برای تمام سرویس‌های بهداشتی مناسب نیستند. اگر برای تعویض شیر روشویی خود به دنبال مدل دیگری هستید، باید توجه داشته باشید که شیر روشویی در چه سینکی تعبیه می‌شود. اگر از سینکی با دو سوراخ تعبیه شده استفاده می‌کنید، و برای شیرآلات اهرمی به یک سوراخ مرکزی نیاز دارید ممکن است کمی از نظر ظاهری ناخوشایند و حتی عجیب به نظر برسد. اگر می‌خواهید شیر تک اهرمی خریداری کنید، و همراه با آن سینک روشویی جدیدی خریداری کرده‌اید، بهتر است نسبت به اینکه سینک با شیر ظرفشویی همخوانی داشته باشد به خوبی آن را بررسی کنید. علاوه بر این باید شیرالات اهرمی از نظر کیفیت آب سرد و گرم به خوبی بررسی شوند. شیرآلات روشویی از نظر فشار آب باید شرایط استانداردی داشته باشند، به همین جهت قبل از خرید آن کیفیت شیر روشویی را به دقت بررسی کنید. به عنوان مثال اگر ساختمان شما از فشار آب سرد خوبی برخوردار است اما فشار آب گرم پایینی دارد، هنگام خرید شیر روشویی تک اهرمی ممکن است با مشکل مواجه شوید. آخرین مسئله‌ای که هنگام خرید شیر روشویی باید به آن توجه کنید، اندازه سینک شیر روشویی شماست. اگر اندازه سینک شما کوچک است (عرض کمتر از 600 میلی متر) یک شیر معمولی ممکن است کمی برای سینک شما بزرگ باشد و هنگام باز کردن آب به اطراف پاشیده شود. 

شیر روشویی پایه بلند

با افزایش محبوبیت سینک‌های روشویی کاسه‌ای، شیر روشویی پایه بلند به محبوبیت قابل توجهی رسیده‌ است. شیر روشویی پایه بلند به صورت تک قطعه‌ای عرضه می‌شود. به همین جهت تنها برای سینک‌ روشویی کاسه‌ای کاربرد دارند. شیرآلات روشویی پایه بلند به صورت انحصاری برای سینک‌های کاسه‌ای طراحی شده‌اند. به این معنی که این شیرآلات به جای اینکه در داخل سینک روشویی تعبیه شوند، بر روی کانتر یا میز روشویی نصب خواهند شد. این مدل از شیرآلات علاوه بر ظاهر مدرن و شیکی که به روشویی شما می‌دهند، آن را را مرتب‌تر نشان خواهند داد. از آنجایی که سینک‌های روشویی کاسه‌ای بیشتر در سرویس‌ بهداشتی مدرن استفاده می‌شوند، بیشتر شیر الات پایه بلند، منطبق با طراحی مدرن ساخته می‌شوند. البته که شیرالات روشویی پایه بلند در مدل‌های کلاسیک نیز ساخته شده اند، اما به دلیل کمیاب بودن آن‌ها، بسیار گران‌تر از سایر مدل‌ها هستند. 

شیر روشویی پایه بلند
 
فشار آب در شیرآلات پایه بلند بسیار مهم‌تر از سایر شیر الات است. از آنجاییکه آب در شیرالات پایه بلند به زمان بیشتری برای رسیدن به قسمت آبریز نیاز دارد، فشار آب، کمی بیشتر از انواع دیگر خواهد بود. البته که شیرالات پایه بلند در انواع مختلفی عرضه می‌شوند و حتی برخی از انها به فشار بالایی نیز احتیاج ندارند. باید به این مسئله دقت کنید که اندازه و قد سینک شما در تعیین فشار آب اهمیت بسیاری دارد. اندازه تمام شیرالات با سینک روشویی آن منطبق نیست، بنابراین باید مطمئن شوید که فضای کافی از بالای سینک تا جایی که دهانه بر روی آن قرار می‎گیرد وجود داشته باشد. در نهایت، مطمئن شوید که فضای کافی در پشت سینک خود دارید تا شیر روشویی پایه بلند بر پشت آن نصب شود. همیشه ابعاد شیری را که می‌خرید و همچنین ناحیه‌ای که آن را نصب می‌کنید به خوبی بررسی کنید.

شیرآلات روشویی توکار 

در کنار شیرالات روشویی پایه بلند، شیرالات روشویی دیواری مدرن‌ترین شیرآلات موجود در بازار هستند و از جمله معدود شیرآلاتی هستند که برای سینک‌های روشویی دیواری مناسب می‌باشند. با نصب شیر روشویی بر روی دیوار، کل ناحیه سینک شما عاری از هرگونه وسیله‌ای می‌شود که علاوه بر این قضیه، ظاهر مینیمالیستی به سرویس بهداشتی شما می‌دهد. شیرالات روشویی توکار در سطح گسترده‌ای در هتل‌ها، اسپاها و رستوران‌های لوکس به کار برده می‌شوند. ظاهر مدرن و ساده، لوکس و در عین حال قیمت مناسب از ویژگی‌های بارز شیرآلات دیواری به شمار می‌روند که در نوع خود می‌توانند بینظیر باشند. مانند سایر شیرآلات، شیرآلات توکار در انواع مختلفی عرضه می‌شوند. البته که این مدل از شیرالات در طرح‌های مدرن و کلاسیک و به صورت یک تکه و دو تکه عرضه می‌شوند. شیرالات توکار یک تکه هم دما و هم جریان آب (گرم و سرد) را بایکدیگر کنترل می‌کنند و شیرالات دو تکه دارای دو دسته برای تنظیم آب گرم و سرد می‌باشند. مواردی از شیرآلات دارای صفحه پشتی هستند که شیر آب بر روی آن قرار می‌گیرد و مواردی نیز وجود دارند که بدون صفحه عرضه می‌شوند و به اصطلاح "دو تکه" نامیده می‌شوند. اگر به دنبال شیرالات مدرن و مینیمالیست هستید بهتر است از شیرالات دیواری بدون صفحه استفاده کنید. 
 
شیرآلات روشویی توکار
 

شیرآلات روشویی هوشمند

شیر چشمی بیشتر در توالت‌های عمومی استفاده می‌شوند. یکی از مزایای شیرآلات هوشمند این است که با خاموش شدن خودکار پس از مدت زمان معینی، سبب صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شوند. استفاده از شیرالات هوشمند روشویی بسیار آسان‌تر از مدل‌های دیگر است. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که دست خود را در جلوی شیر آب تکان دهید. استفاده از شیرآلات روشویی هوشمند برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند بسیار مناسب است. چراکه کودکان در ابتدای یادگیری این مسئله، بستن آب را فراموش می‌کنند و به همین جهت آب زیادی هدر می‌رود. شیر الکترونیکی سبب صرفه جویی در مصرف آب می‌شود. همچنین شیرآلات هوشمند برای افرادی با معلولیت و یا ناتوانی جسمی بسیار مناسب هستند. یکی دیگر از مزایای شیرالات الکترونیکی نیاز به لمس کمتر است که در نتیجه بهداشتی‌تر از سایر شیرآلات خواهد بود. به همین دلیل شیرآلات هوشمند در محیط‌هایی چون بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و سایر مکان‌هایی که باکتری در آن آسان‌تر پخش می‌شود بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته که در مقایسه با شیر معمولی، تنوع این شیرآلات کم‌تر از سایر مدل‌هاست. شیر آلکا و شیر دانوب شودر از جمله شیرآلات هوشمند به شمار می‌روند که از بهترین و جدیدترین تکنولوژی‌های دنیا الهام گرفته است. 
 
شیرآلات روشویی هوشمند شودر
 

شیر روشویی شیشه‌ای 

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید متفاوت باشید، شیرآلات روشویی شیشه‌ای انتخاب مناسبی برای شماست. بیشتر شیرآلات شیشه‌ای دارای طراحی مدرن و شیکی هستند که بر روی پایه کروم ساخته می‌شود. در روشویی مدرن یک دیسک شیشه‌ای به صورت افقی در زیر دسته شیر قرار می‌گیرد. با تکان داد جوی استیک آن به اطراف می‌توانید شیر آب را باز و بسته و یا دمای آن را تغییر دهید. شیرآلات شیشه‌ای یکی از شیک‌ترین و در عین حال لوکس‌ترین شیرآلات موجود در بازار هستند. همچنین می‌توان از این شیرآلات در اکثر مکان‌های تجاری، مراکز خرید و ... استفاده کرد. این شیشه مایل که بر روی اهرم شیرآلات (جوی استیک) تعبیه شده است، یکی از زیباترین طراحی‌های موجود برای روشویی دستشویی می‌باشد. 

از چه شیرآلاتی برای روشویی استفاده کنیم؟

به دلیل استقبال بینظیر از شیر توکار و شیر چشمی در سال‌های اخیر، سازندگان شیرآلات از جمله شیرآلات شودر به ساخت مدل‌های متنوع شیرآلات بهداشتی برای رفع نیازهای منحصر به فرد کاربران مدرن تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند. استفاده از آلیاژهای باکیفیت در تولید شیر سینک روشویی شودر، آن‌ها را به انتخابی مادام‌العمر تبدیل کرده است. قبل از اینکه شیر روشویی مناسبی را برای سرویس بهداشتی خود انتخاب کنید حتما تمام ویژگی‌های حمام خود را به خوبی بررسی کنید. همچنین سبک و سلیقه شما در طراحی خانه برای انتخاب شیر روشویی بسیار مهم است. 
نکاتی که برای انتخاب شیرآلات روشویی باید به آن دقت کنید: 
نحوه نصب 
سبک و ویژگی شیرآلات 
جنس و پوشش شیرآلات

نحوه نصب شیرآلات 

نحوه نصب شیرآلات باتوجه به نوع سینک می‌تواند تاحد زیادی متفاوت باشد. قبل از خرید شیر روشویی به نوع سینک باید دقت کنید. اگر در حال تعویض شیر روشویی خود هستید، از همان مدل شیر قبلی خود خریداری کنید تا فرایند نصب بدون مشکل پیش برود و نیازی به خسارت به سایر وسایل شما نباشد. با این حال، اگر که تمام قسمت‌های حمام و سرویس بهداشتی خود را بازسازی می‌کنید، می‌توانید از شیرآلات دیگری با نحوه نصب متفاوتی استفاده کنید. به عنوان مثال برای نصب شیر روشویی یک تکه تنها به یک سوراخ در سینک نیاز دارید. نحوه نصب شیرآلات توکار نیز با سایر مدل‌های آن کامل متفاوت می‌باشد. شیرآلات دو دسته‌ای دارای تقارن زیبایی هستند که برای بسیاری از سرویس‌های بهداشتی سنتی مناسب می‌باشند. اما از نظر راحتی شیرآلات یک تکه و یا شیرآلات جوی استیک مزایای فوق العاده‌ای دارند. تنظیم دما و جریان آب در این مدل از شیرآلات بسیار آسان‌تر است و تمیز کردن آن بسیار راحت‌تر می‌باشد. 

سبک‌ و ویژگی شیرآلات 

تنوع و گوناگونی شیرآلات روشویی به قدری زیاد است که حتی ممکن است در انتخاب نوع مناسب دچار مشکل شوید. هنگام خرید شیرآلاتی که مطابق با سبک شماست، تمام ویژگی‌های آن و همچنین بودجه خود را به خوبی بررسی کنید. سبک‌های مختلف دسته‌های شیر روشویی تاحد زیادی می‌تواند استفاده از آن را آسان‌تر کند. به عنوان مثال شیرآلات تک اهرمی، تک دسته، دو دسته، جوی استیکی و ... همگی می‌تواند نحوه استفاده از آن را تاحد زیادی برای شما آسان‌تر کند. شیرآلات در انواع مختلف شیرآلات هوشمند، سه تکه، توکار و ایستاده عرضه می‌شوند. 

جنس شیرآلات 

انتخاب جنس شیرآلات تاحدی می‌تواند گیج کننده باشد، چراکه تنوع در جنس شیرآلات بسیار زیاد است. در طراحی جنس شیرالات تلاش بر این است تا علاوه بر حفظ زیبایی و مدرن بودن به کیفیت آن نیز بسیار توجه شود. در واقع انتخاب شیرآلات مناسب، به بودجه، سبک و سلیقه شما بستگی دارد. جنس‌های مختلف شیرآلات عبارت‌اند از: 
استیل ضد زنگ 
برنز 
نیکل مات 
کروم مات 
مشکی، سفید و سرامیکی  
کروم براق: برای شیرآلات تعبیه شده در روشویی بیشتر مناسب است. 
کروم مات: مناسب برای روشویی‌های کاسه‌ای
نیکل براق: مناسب برای شیرآلات دیواری  
نیکل مات: مناسب برای شیرآلات مرکزی 

نکاتی که باید هنگام خرید شیر روشویی به آن توجه کنید 

چه بخواهید برای آشپزخانه‌تان شیر سینک ظرفشویی و یا برای سرویس بهداشتی، شیر روشویی مدرن تهیه کنید، دانستن نکاتی در این باره می‌تواند در خرید به شما کمک کند. در اینجا به بررسی چند مورد که قبل از خرید شیر روشویی باید به آن توجه کرد می‌پردازیم: 
ظاهر تنها چیزی نیست که قبل از خرید شیر روشویی مدرن باید به آن توجه کنید. هنگام خرید شیر روشویی علاوه بر ظاهر حتما به ویژگی‌ها و طول عمر آن توجه کنید. 
باتوجه به رنج قیمتی که در نظر گرفته‌اید به بررسی مدل‌های مختلف آن بپردازید. 
ارتفاع و دسترسی آسان به شیر روشویی، نکات مهمی در انتخاب شیرآلات مناسب برای خانه شما هستند.
تعداد سوراخ‌های سینک ظرفشویی شما در نهایت تعیین کننده نوع شیر روشویی شما می‌باشد. 
روکش و جنس شیر را در نظر بگیرید. روکش شیرآلات روشویی از کروم براق، مات، طلایی، سرامیک و ... می‌تواند متفاوت باشد. هنگام خرید شیرآلات با روکش‌های متفاوت حتما درباره نحوه تمیز کردن آن تحقیق کنید. 
برخی از شیرآلات ممکن است دارای "برچسپ حداقل فشار" باشند، به همین دلیل مهم است که حتما فشار آب خانه خود را قبل از خرید شیر روشویی بررسی کنید. 
قیمت شیرآلات روشویی بسته به رنگ و متریال استفاده شده در آن متفاوت است. اگر هنوز هم درباره مدل شیر روشویی دو به شک هستید از استراتژی‌های زیر برای تصمیم گیری درست استفاده کنید.
زیاد بر روی فلز به کار رفته تمرکز نکنید و روی ظاهر کلی آن متمرکز شوید. تمام جنس‌های موجود در بازار را به خوبی بررسی کنید و مدلی را که بیشترین همخوانی را با خلق و خوی شما دارد انتخاب کنید.
در هر سرویس بهداشتی، تمام شیرالات روشویی را با سطوح سخت مانند کانتر، میله حوله و وسایل روشنایی مطابقت دهید تا مورد مناسب را انتخاب کنید.
روکش‌های براق بسیار شیک و جذاب هستند، اما برای حفظ درخشندگی خود به نگهداری و توجه مداوم نیاز دارند.
از آنجاییکه روکش‌های مات در پوشاندن لکه و اثر انگشت به خوبی عمل می‌کنند، برای خانه‌هایی با جمعیت بالا بسیار توصیه می‌شوند. 

سخن آخر 

هنگام ساخت یا بازسازی خانه، انتخاب شیرآلات مناسب از مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. البته که رابطه مستقیمی میان شیرآلات گران قیمت، با کیفیت آن‌ها وجود دارد، اما حتی در شیرآلات ارزان نیز شما با طیف وسیعی از جنس، رنگ و کیفیت روبه‌رو خواهید شد. شیرآلات روشویی شودر دقیقا مطابق با آخرین تکنولوژی‌های موجود در بازار طراحی شده‌اند که علاوه بر زیبایی تمام آنچه را که برای صرفه ‌جویی در مصرف آب نیاز دارید در اختیار شما می‌گذارند. توجه داشته باشید که هرچه از شیرآلات با کیفیت بالاتر استفاده کنید، در نتیجه برای مدت طولانی‌تری برای شما کارآمد خواهد بود که در نتیجه به تعمیر و تعویض کمتری نیاز خواهند داشت. 
 
منتشر شده در تاریخ 1401/11/18

نظر خود را ثبت کنید



مطالب مرتبط

مشاهده آرشیو