وبلاگ Blog

چرا شیر آب شما چکه می‌کند؟

خلاصه :چکه کردن شیر آب، پدیده‌ای است که خیلی از ما در زندگی روزمره با آن مواجه می‌شویم. این مسئله، علاوه بر هدر رفتن آب و بالا بردن هزینه‌ی قبض ماهیانه ، اعصاب اهالی خانه را به هم می‌ریزد و آرامش و خواب راحت را از آن‌ها سلب می‌کند. در این مطلب، قصد داریم شما را با دلایل عمده‌ای که می‌توانند باعث چکه کردن شیر آب شما شوند، آشنا کنیم.
شیر شما چکه می‌کند چون...

 ۱. شیر را درست نصب نکرده‌اید.
ممکن است دلیل چکه کردن شیر شما این باشد که آن را به‌صورت درست و حرفه‌ای نصب نکرده‌اید. اگر در جعبه‌ی شیری که خریداری کرده‌اید، راهنمای نصب وجود دارد حتماً قبل از نصب آن را مطالعه کنید. همچنین، می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت شرکت تولیدکننده‌ی شیر مراجعه کنید یا از یک متخصص کمک بگیرید.


 ۲. اورینگ و یا واشر مشکل پیدا کرده
این قطعات پلاستیکی امکان دارد به مرور زمان فرسوده شده و نیاز به تعویض داشته باشند.

۳. تعویض نادرست واشر
ممکن است هنگام تعویض، اندازه‌ی واشر را به درستی انتخاب نکرده باشید یا واشر را به درستی در محل تعبیه‌شده جا نیانداخته باشید.


۴. پوسیدگی ناشی از رسوبات آب
در گذر زمان، رسوب آب ممکن است باعث پوسیدگی حلقه‌ی میان دستگیره و دهانه‌ی شیر شود. در نتیجه، این دریچه که مسئول باز و بسته کردن مسیر آب است، نیمه‌باز می‌ماند و باعث می‌شود شیر شما چکه کند. برای جلوگیری از این مشکل، به شما توصیه می‌کنیم حتماً از شیرآلاتی استفاده کنید که دارای لایه‌ی عایق و همچنین طراحی بدنه‌ی ویژه به‌منظور رسوب‌پذیری کمتر باشند.


به این نکته‌ها دقت کنید:

- در خرید، دقت کنید

حتماً برندهای معتبر را برای خرید انتخاب کنید که خدمات پس از فروش باکیفیت ارائه می‌دهند. انتخاب یک جنس مرغوب ممکن است در ابتدا کمی گران‌تر از نمونه‌های به‌ظاهر مشابه اما با کیفیت پایین‌تر تمام شود اما، از هزینه‌های زمانی و مالی ثانویه‌ی شما برای نگهداری و تعویض شیرآلات می‌کاهد.

- با تعمیرکار تماس بگیرید
اگر مشکل شیر شما جدی است، ساختار شیر پیچیده است یا شما در تعمیر شیرآلات سررشته ندارید، خودتان را خسته نکنید. به جای کلنجار رفتن بیهوده با شیر که در نهایت هم باعث آسیب دیدن آن می‌شود، با تعمیرکار تماس بگیرید. به خاطر داشته باشید برندهای معتبر معمولا محصولات‌شان را برای مدتی نسبتا طولانی گارانتی می‌کنند بنابراین، به شرط خرید از یک برند معتبر، هزینه‌ی خبر کردن تعمیرکار برای شما حداقل خواهد بود.

برای مثال، شودر به عنوان یکی از برندهای باکیفیت شیرآلات در ایران با ۶ سال گارانتی شما پس از خرید همراه شما است. بنابراین، اگر با شیرآلات‌تان به مشکلی برخوردید، کافی است از بخش شودرسرویس در وبسایت شودر، مشخصات نزدیک‌ترین نمایندگی به محل سکونت‌تان را پیدا کنید. پس از تماس شما، تعمیرکاران شودر در اولین فرصت در محل حضور پیدا کرده و نسبت به تعمیر شیر شما اقدام می‌کنند.
منتشر شده در تاریخ 1398/07/23

نظر خود را ثبت کنید



مطالب مرتبط

مشاهده آرشیو