وبلاگ Blog

بهترین رنگ برای شیرآلات + مزایا و معایب

خلاصه :امروزه با تنوع گسترده در رنگ های شیرآلات، انتخاب را برای مصرف کنندگاه سخت کرده است. ولی هر رنگ مزایا و معایب خاصی دارد که باید بدانید.
انتخاب رنگ در خرید شیرآلات یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها محسوب می‌شود. اینکه شما از چه رنگی برای شیرآلاتتان استفاده می‌کنید، تأثیر بسیار زیادی بر طراحی دکوراسیون داخلی و ست کردن وسایل منزل شما می‌گذارد. پس در هنگام خرید باید به رنگ شیرآلاتی که خریداری می‌کنید توجه ویژه‌ای داشته باشید. در این بین بسیار مهم است که کدام رنگ، رنگ مناسب برای شیرآلات شماست.
در ادامه این مقاله از سایت قصد داریم تا شما را با بهترین رنگ برای شیرآلات بیشتر آشنا کنیم. پس اگر قصد خرید شیرآلات را دارید و هنوز نمی‌دانید که چه رنگی برای شیرآلات ساختمان شما مناسب است؛ در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی رنگ‌های مختلف شیرآلات و مزایا و معایب آن‌ها بپردازیم.

نکات مهم قبل از انتخاب رنگ شیرآلات

پیش از هر چیزی باید برخی موارد را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید به‌درستی بهترین رنگ برای شیرآلات را انتخاب کنید. در این بخش قصد داریم نکاتی را برای شما بیان کنیم که پیش از خرید شیرآلات و تصمیم گیری برای رنگ شیرآلات حتماً باید از آن‌ها مطلع باشید و با توجه به این موارد به انتخاب رنگ بپردازید. این نکات شامل موارد زیر می‌شود:


توجه به دکوراسیون خانه

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید پیش از خرید شیرآلات به آن توجه کنید، دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار شما است. این مورد در مواردی که قصد تعویض شیرآلات را دارند، بسیار‌ حائز اهمیت‌تر است؛ زیرا که شیرآلاتی که خریداری می‌کنید، باید با لوازم منزل شما و طراحی دکوراسیون خود خانه هماهنگی داشته باشد.
برای مثال اگر دکوراسیون داخلی خانه شما به سبک سنتی است یا از رنگ‌های متنوع و شاد در آن استفاده کرده‌اید، شاید استفاده از شیرآلات لوکس یا مدرن وجهه جالبی برای منزل شما نداشته باشد. در همین حالت شما می‌توانید از شیرآلات رنگی برای منزلتان استفاده کنید تا دکوراسیون داخلی خانه را تکمیل کنید.

کاربری محل

اینکه شیرآلات را برای چه مکانی می‌خواهید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر کاربری محلی که قرار است شیرآلات در آن نصب شود به صورت اداری باشد، بهتر است از شیرآلات مدرن و یا کلاسیک استفاده کنید. در صورتی که اگر قصد دارید برای یک منزل مسکونی شیرآلات خریداری کنید، می‌توانید از انواع شیرآلات مثل لوکس با رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و یا حتی شیرآلات رنگی مثل سفید یا مشکی نیز استفاده کنید.

میزان لک پذیری رنگ

برخی رنگ‌ها هستند که لک‌ها را بیشتر نشان می‌دهند. اگر شما زمان کافی برای تمیز کردن شیرآلات را ندارید، بهتر است از شیرآلاتی استفاده کنید که کمتر لک می‌گیرند. برای مثال استفاده از رنگ سفید میزان لک آب و لک دست را کمتر نشان می‌دهد. همچنین سریع‌تر تمیز شده و زمان کمتری را برای تمیز کردن از شما می‌گیرد.

دوام آبکاری

دوام آبکاری نیز آخرین موردی است که باید به آن توجه داشته باشید. برای مثال شیرآلاتی که از جنس کروم هستند، دوام آبکاری بسیار بالایی دارند و دیرتر دچار خرابی و مشکل می‌شوند. پس در هنگام خرید شیرآلات به دوام آبکاری شیرآلاتی که خریداری می‌کنید توجه ویژه‌ای داشته باشید تا شیرآلات شما دیرتر دچار خرابی و آسیب شوند.

 انواع رنگ شیرآلات

شیرآلات رنگ‌های مختلفی دارند و در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. در ادامه این بخش قصد داریم تا شما را با رنگ‌های مختلف استفاده شده در ساخت و تولید شیرآلات بیشتر آشنا کنیم. با آشنایی بیشتر با رنگ‌های مختلف می‌توانید در انتخاب بهترین رنگ برای شیرآلات بهترین انتخاب را داشته باشید. رنگ‌های مختلف در خصوص رنگ مناسب برای شیرآلات شامل موارد زیر می‌شود:

شیرآلات سفید رنگ

خرید شیرآلات سفید با توجه به این موضوع که رنگ خنثی هستند، برای سبک خاصی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و می‌توان از آن‌ها در بیشتر سبک‌های دکوراسیون استفاده کرد؛ اما در این بین استفاده از آن‌ها در سبک‌های مدرن و مینیمال شاید از دیگر سبک‌ها کمی بهتر باشد و جلوه ویژه‌تری را به این دکوراسیون‌ها ببخشد.

از مزایای شیرآلات سفید این مورد است که این رنگ را به علت خنثی بودن می‌توان با بیشتر حالت‌ها و رنگ بندی‌های داخلی منزل ست کرد. از دیگر مزیت‌های استفاده از رنگ سفید که پیش‌تر هم به آن اشاره شده بود، لک پذیری کم این رنگ است؛ این ویژگی باعث می‌شود که تمیز کردن این شیرآلات نیز راحت‌تر صورت پذیرد. از معایب شیرآلات سفید رنگ نیز می‌توان به این مورد اشاره کرد که اگر از جنس چینی باشند، احتمال شکستن در آن‌ها بیشتر از شیرآلات فلزی است.
از معایب شیرآلات سفید رنگ میتوان به این مورد اشاره کرد که هنگام شست و شوی انها لازم است تا مراقبت های بیشتری برای جلوگیری از آسیب به رنگشان صورت گیرد.

شیرآلات طلایی

خرید شیرآلات طلایی یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در سبک‌های لوکس و لاکچری است. این شیرآلات به دو صورت مات و براق موجود هستند که شما می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی از هر کدام از آن‌ها برای شیرآلات منزلتان استفاده کنید. اگر قصد دارید از این شیرآلات استفاده کنید در خصوص معایب آن باید این مورد را بدانید که این شیرآلات با هر دکوراسیونی ست نمی‌شود؛ همچنین در نگهداری آن باید دقت ویژه‌ای داشته باشید تا بر روی آن‌ها خط و خش نیوفتد.

شیرآلات طلایی


شیرآلات رزگلد

شیرآلات رز گلد نیز همانند شیرآلات طلایی مناسب برای استفاده در سبک‌ها و دکوراسیون‌های لوکس است. در انتخاب شیرآلات رزگلد باید توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ زیرا که این شیرآلات تنها در صورتی جلوه ویژه‌ای به دکوراسیون داخلی شما می‌دهد که درست ست شده باشد. در صورت درست ست شدن با نصب این شیرآلات شما می‌توانید لوکس‌ترین حالت را برای شیرآلاتتان در اختیار داشته باشید. همچنین از مواردی که در خصوص این شیرآلات لازم است بدانید؛ این مورد است که شیرآلات رزگلد و همچنین شیرآلات طلایی نیاز به نظافت مداوم دارند.

شیرآلات رنگ کروم

شیرآلات رنگ کروم یکی از بهترین رنگ ها برای شیرآلات به‌حساب می‌آید. انتخاب این شیرآلات می‌تواند به شما این امکان را بدهد که آن‌ها را با تمامی ‌دکوراسیون‌ها ست کنید. فرقی نمی‌کند که از سبک‌های کلاسیک استفاده می‌کنید یا قصد استفاده از سبک مدرن را دارید.
در تمامی ‌سبک‌ها شما می‌توانید از این شیرآلات برای خانه استفاده کنید. شیرآلات کروم هم به صورت مات و هم به‌صورت براق موجود هستند؛ نوع مات این شیرآلات میزان لک کمتری به خود می‌گیرد و تمیز کردن آن بسیار راحت و آسان است. همچنین از مزایای اصلی این شیرآلات می‌توان به دوام بسیار بالای این شیرآلات در آبکاری اشاره کرد.

شیرآلات رنگ مشکی

شیرآلات مشکی طلایی و سیاه بیشتر در سبک‌های مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتخاب این شیرآلات برای منزل می‌تواند کمی خاص باشد و تنها می‌توان آن‌ها را با سبک‌های مدرن و تیره ست کرد. پیش از خرید این شیرآلات باید توجه ویژه‌ای به دکوراسیون داخلی منزل و رنگ بندی سایر قسمت‌های خانه داشته باشید تا این شیرآلات را بتوانید به درستی با دیگر قسمت‌های خانه ست کنید.

شیرآلات مشکی

در خصوص مزیت‌های این شیرآلات می‌توان بیان کرد این شیرآلات به‌آسانی تمیز می‌شوند. آبکاری آن‌ها نیز همانند شیرآلات سفید از دوام بالایی برخوردار است. در خصوص معایب شیرآلات مشکی نیز می‌توان به قیمت بالاتر این شیرآلات اشاره کرد.

شیرآلات رنگی و فانتزی

از دیگر انواع موجود در رنگ‌های شیرآلات برای منزل شیرآلات فانتزی و رنگی هستند. این شیرآلات امروزه در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند که شما می‌توانید با انتخاب این شیرآلات فضای شادی را به منزل خود ببخشید. این شیرآلات می‌توانند فضایی چشم‌گیر و جذاب را برای شما به ارمغان بیاورند. ولی باید در انتخاب این شیرآلات توجه ویژه‌ای به محیط خانه داشته باشید.
هماهنگی این شیرآلات با محیط خانه یکی از اساسی‌ترین معیارها برای خرید شیرآلات رنگی است. رنگ مناسب برای شیرآلات خانه شما همان رنگی است که بتوان آن را با محیط خانه هماهنگ کرد. انتخاب این شیرآلات صرفاً به خاطر زیبایی و در صورت عدم هماهنگی با اجزای خانه ممکن است باعث شود که شما از نتیجه کار راضی نباشید یا برای شما تکراری و خسته‌کننده شود.

شیرآلات برنزی

شیرآلات برنزی حالتی مابین مدرن و کلاسیک دارند. از این شیرآلات هم می‌توانید در دکوراسیون‌های داخلی با طراحی مدرن استفاده کنید. هم می‌توانید در طراحی‌های کلاسیک از این رنگ شیرآلات استفاده کنید. همچنین علاوه بر موارد قید شده، این شیرآلات آبکاری قوی دارند و دوام آبکاری آن‌ها بالا است؛ به همین دلیل این شیرآلات دیرتر دچار خرابی می‌شوند.

عوامل تأثیرگذار در دوام رنگ شیرآلات

تا این قسمت از مقاله با رنگ مناسب برای شیرآلات آشنا شدیم. گام آخر برای خرید شیرآلات نیز در خصوص رنگ باید به دوام آن توجه داشت. برای ماندگاری رنگ شیرآلات حتی اگر رنگی که انتخاب کرده‌اید بهترین رنگ برای شیرآلات باشد، نیاز به این دارد که در خصوص عوامل ماندگاری آن بدانید. به‌صورت کلی دو عامل در ماندگاری رنگ شیرآلات تاثیر دارد این دو عامل شامل موارد زیر می‌شود:

آبکاری

آبکاری برای شیرآلات به چهار روش انجام می‌شود. این چهار روش شامل آبکاری به روش کروم، الکترواستاتیک، PVD و فورتیک است. هرکدام از این نوع آبکاری‌ها برای نوع خاصی از شیرآلات مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای مثال برای آبکاری شیرآلات کروم اکثراً آبکاری به روش کروم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
یا برای شیرآلات رنگی و فانتزی از روش آبکاری به روش الکترواستاتیک انجام می‌شود که دوام بالایی را به این شیرآلات می‌بخشد. با توجه به اینکه آبکاری شیرآلات انواع مختلفی دارد؛ قیمت آبکاری شیرآلات نیز متفاوت است. در خصوص‌ ترمیم رنگ شیرآلات نیز اسپری‌هایی مخصوص و آبکاری برخی شیرآلات موجود است که می‌توانید از آن طریق اقدام به ‌ترمیم شیرآلات نمایید.

جنس

استفاده از آلیاژ‌های استیل و برنج نیز در جنس و متریال بدنه شیرآلات باعث دوام آبکاری در آن‌ها می‌شود. در زمان‌های گذشته نیز استفاده از آلیاژ سرب در داخل شیرآلات باعث مقاوم شدن آن‌ها می‌شد؛ ولی مشکلی که وجود داشت این بود که این آلیاژ، سریع‌تر از دیگر فلزات دچار زنگ زدگی و خوردگی می‌شد. در این حالت شما در مدت زمان کوتاه‌تری با خرابی و مشکل در شیرآلات مواجه می‌شدید. پس با توجه به این موضوع، در زمان خرید شیرآلات به آلیاژ و جنس به کار رفته در آن‌ها نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.
منتشر شده در تاریخ 1400/08/05

نظر خود را ثبت کنید



مطالب مرتبط

مشاهده آرشیو