ارتفاع استاندارد شیرآلات

Summary : یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که همیشه مطرح می‌شود ارتفاع نصب شیرآلات ساختمانی و بهداشتی و تجهیزات حمام و توالت است. این موضوع به‌قدری مهم است که در صورت عدم رعایت استانداردهای لازم در آینده می‌تواند در نصب و همچنین دکوراسیون منزل با مشکل مواجه شود. اگر بدبینانه به این مشکل نگاه کنیم، می‌تواند عواقب فیزیکی نیز داشته باشد.

 یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که همیشه مطرح می‌شود ارتفاع نصب شیرآلات ساختمانی و بهداشتی و تجهیزات حمام و توالت است. این موضوع به‌قدری مهم است که در صورت عدم رعایت استانداردهای لازم در آینده می‌تواند در نصب و همچنین دکوراسیون منزل با مشکل مواجه شود. اگر بدبینانه به این مشکل نگاه کنیم، می‌تواند عواقب فیزیکی نیز داشته باشد. زیرا بلند بودن یا کوتاهی محل نصب فلپ‌ها باعث می‌شود افرادی که آنها را به کار می‌گیرند بیش از حد خم شوند یا دسترسی به آنها را با مشکل مواجه کنند.

ارتفاع استاندارد شیرآلات مختلف چگونه است؟

 باید بدانید چه ارتفاعی برای محیط‌های مختلف و شیرآلات ساختمانی و بهداشتی مناسب است:

ارتفاع نصب استاندارد شیر توالت

 توالت‌ها به دودسته ایرانی و فرنگی تقسیم می‌شوند به همین دلیل ارتفاع نصب متفاوتی دارند. ارتفاع شیرهای توالت‌فرنگی باید در 40 سانتی‌متری از کف توالت ایرانی باشد.

ارتفاع شیر دوش

 ارتفاع استاندارد برای نصب سر دوش در حمام از 90 تا 100 سانتی‌متر است. ارتفاع مشخص شده با ارتفاع دوش به 2 متر می‌رسد و برای دوش‌گرفتن افراد با قدهای مختلف مناسب است.

ارتفاع نصب شیرهای سینک

 شیرهای سینک بیشتر از سایر شیرهای بهداشتی در منازل استفاده می‌شود. ارتفاع این شیرها باید به‌صورت استاندارد تعیین شود تا در هنگام شستشو مشکلی پیش نیاید. ارتفاع استاندارد نصب شیرهای سینک 85 سانتی‌متر بالای سینک است. لوله فاضلاب این شیرها باید در ارتفاع 40-50 سانتی‌متری از سطح زمین باشد.

 ارتفاع شیر وان حمام

 وان حمام نیز قسمت دیگری است که نیاز به شیر آب دارد. هنگام نصب این شیرها باید ارتفاع شیر را در فاصله 70-90 سانتی‌متری از سطح زمین قرار دهید.

شیرآلات ساختمانی و بهداشتی
 

 باتوجه‌ به دکوراسیون منزل چه مدل شیر آبی را انتخاب کنیم؟

 انتخاب شیرآلات ساختمانی و بهداشتی متناسب با طراحی خانه‌ یکی از مهم‌ترین عوامل زیبایی منزل و طراحی دکوراسیون داخلی است. امروزه بسیاری از طراحان بر این باورند که شیرآلات نقش بسیار مهمی در طراحی داخلی خانه دارند. شیرآلات را می‌توان نگینی در طراحی داخلی خانه دانست. به همین دلیل انتخاب شیر مناسب برای طراحی داخلی اهمیت ویژه‌ای برای افراد پیدا کرده است. اگرچه امروزه مدل‌های اهرمی به شکل قالبی هستند، اما این اقلام زیر نیز خریداران زیادی دارند.
 شیرآلات اهرمی: این شیرها نمونه‌های مدرن با ترکیبی از طرح‌های قدیمی هستند و در محیط‌های مصرفی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. شیر اهرمی در چهار مدل ظرف‌شویی، سینک، توالت و شیرآلات حمام تولید می‌شوند.
 شیرآلات ایستاده: این شیرهای پرکاربرد با نام شیرهای چندمنظوره نیز شناخته می‌شوند. شیرآلات ساختمانی و بهداشتی ایستاده به دلیل ارتفاع زیاد، فضای محیط را افزایش می‌دهند و به همین دلیل برای محیط‌های مختلف به‌ویژه منازل مسکونی و آپارتمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 شیرهای چشمی: اگر مصرف آب برای شما در اولویت است یا پیمانکار مرکز اجتماعی هستید، این شیرها به شما کمک می‌کنند تا 50 درصد در مصرف آب خود صرفه‌جویی کنید. به همین دلیل این برای مکان‌های شلوغ و عمومی مناسب هستند. اما مهم‌ترین نقطه‌ضعف این شیرها استفاده از انرژی الکتریکی است که در هنگام قطع برق دسترسی به آب را قطع می‌کند.

 در انتخاب شیرآلات برای منزل چه عناصری را باید در نظر بگیریم؟

 شیرآلات ساختمانی و بهداشتی استاندارد یکی از مهم‌ترین لوازم‌خانگی هستند. در هنگام خرید می‌توان به فاکتورهای خاصی مانند زیبایی و ضمانت معتبر شیرآلات باکیفیت توجه کرد.

 مواد استاندارد شیر آب

 همان‌طور که در مراحل تولید شیر تأیید شد، ماده اصلی اکثر شیرهای موجود در بازار، آلیاژ بلوک برنجی است که طبق اعلام سازمان استاندارد ایران، تقریباً 58 تا 60 درصد مس و مابقی روی و مجاز است. ناخالصی‌ها میزان سرب این آلیاژ نباید از 5.2 درصد بیشتر باشد؛ زیرا برای سلامتی مضر است.

 قیمت شیرهای استاندارد از ارزان تا لوکس متغیر است

 در دنیای رقابتی امروز، مدل‌ها و قیمت‌های شیر آب بسیار متنوع است. با تحقیق کافی می‌توانید قیمت شیرآلات ارزان را با قیمت شیرآلات لوکس هم در فروشگاه‌های اینترنتی شیرآلات و هم در بازار مقایسه کنید. برای خرید شیرآلات ساختمانی و بهداشتی استاندارد ارزان‌قیمت با گارانتی معتبر بهتر است به طور متوسط حداقل 2000000 تومان هزینه کنید.

 زیبایی و طراحی خاص شیرآلات باکیفیت

 دکوراسیون منزل شما بیانگر سبک خاص شماست. اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید از مدل‌های رایج موجود در بازار دوری کنید، بهتر است قبل از خرید در زمینه مدل‌های شیر آب با کیفیت و خاص لوکس به‌اندازه کافی تحقیق کرده باشید.

 گارانتی و خدمات پس از گارانتی شیرآلات استاندارد

 گارانتی و خدمات پس از فروش یکی دیگر از مواردی است که در خرید شیرآلات ساختمانی و بهداشتی استاندارد باید به آن توجه کرد. حتی شیرهای ارزان‌قیمت استاندارد و با کیفیتی که می‌خواهید باید دارای گارانتی امضا شده با تاریخ خرید معتبر باشند. بهتر است از مدت‌زمان گارانتی که مربوط به تحویل قطعات پس از اتمام دوره گارانتی است اطمینان حاصل کنید.

 آشنایی با انواع شیرآلات و کاربرد آنها

 با پیشرفت تکنولوژی انواع اهرمی، کلاسیک، چشمی، پدالی، هوشمند، دیجیتال و سایر موارد ساخته و عرضه می‌شود. علاوه بر این در مورد محل نصب، انواع شیرآلات ساختمانی و بهداشتی توکار و دیواری در بازار موجود است. همچنین شیرهای دوش، شیرهای دومنظوره، شیرهای فنری و شیرهای پایه‌بلند انتخاب شیرهای آب مناسب را پیچیده می‌کند.

 ارتفاع شیرهای سینک ظرف‌شویی استاندارد

 هنگام خرید شیرهای سینک و ظرف‌شویی باید تمامی فاکتورها مانند، ارتفاع و عمق و همچنین تعداد سینک‌ها را در نظر بگیرید.
 اگر سینک شما بزرگ است، شیرهای با عرض کم ممکن است دسترسی کافی را فراهم نکنند و ممکن است لازم باشد از شیرهای سینک کششی مختلف یا شیرهای ظرف‌شویی فنری استفاده کنید. اگر سینک شما کوچک است یک شیر آب با دسترسی زیاد می‌تواند آب را از سینک هدایت کند و بهتر است شیرهای اهرمی را با علم ساده تهیه کنید.
 عمق سینک نیز با ارتفاع ایده آل شیرها مؤثر است. اگر عمق سینک شما کم است، شیرهای بلند می‌توانند فاصله شستشوی مناسبی را فراهم کنند، اما به دلیل شتاب بیشتر آب و عمق کم سینک ظرف‌شویی، قطرات آب پس از برخورد به سطح سینک به بیرون پاشیده می‌شوند. همچنین اگر سینک دوتایی دارید، ارتفاع کم و دسترسی ممکن است برای رسیدن به هر دو کاسه کافی نباشد.

 سخن پایانی

شیرآلات ساختمانی و بهداشتی باید در ارتفاع استاندارد نصب شوند. نصب استاندارد شیر آب رفع نیازهای شما را آسان می‌کند. اما اگر ارتفاع شیرآلات طبق استاندارد تنظیم نشود برای شما مشکل ایجاد می‌کند و از جذابیت دکوراسیون می‌کاهد. در این مقاله به بررسی ارتفاع استاندارد نصب شیر آب برای مکان‌ها و انواع مختلف شیرها پرداخته‌ایم.