وبلاگ Blog

شیرآلات بیزانس؛ سوغاتی از اروپای باستان

خلاصه :واژه بیزانس شما را یاد چه چیزی می‌اندازد؟ هنر؟ تاریخ؟ روم دوران باستان؟ فکر می‌کنید شیرآلات بیزانس شودر چرا به این نام نامیده شده‌اند؟ در این پست سعی داریم به توضیح این نام‌گذاری و همچنین معرفی مدل بیزانس شیرآلات شودر بپردازیم.
هنر بیزانسی چیست؟
بیزانس یا امپراتوری روم شرقی، در طول دوران باستان و قرون وسطی ادامه داشت. این امپراتوری نظر اقتصادی، فرهنگی، و قدرت نظامی قوی‌ترین و مستحکم‌ترین حکومت در اروپا بود. مرکز این امپراتوری در قستنطنیه (استانبول کنونی) قرار داشت.
بیزانس، سبک معماری و هنری منحصربفرد داشت که به هنر بیزانسی معروف است.
از ویژگی‌های بارز هنر بیزانسی می‌توان به ساختمان‌های گنبدی‌شکل، شکوه و عظمت شاهانه و استفاده از رنگ‌های پرمایه و قوی به خصوص طلایی اشاره کرد. هنر بیزانسی در واقع هنری وابسته به دین و نهاد کلیسا است و اکثر هنرمندان و نقاشان آن تحت لوا و به سفارش کلیسا فعالیت می‌کردند.

هنر بیزانسی علاوه بر اینکه میراثی اروپایی است، به خاطر شرایط خاص جغرافیایی و تاریخی، از هنر مشرق‌زمین تاثیر فراوانی پذیرفته و رد پای آن را  در ترکیه و سوریه کنونی می‌توان یافت.

ویژگی‌های شیرآلات بیزانس شودر
شیرآلات بیزانس شودر، علاوه بر اینکه از لحاظ ظاهری شکوه و عظمت و سبک معماری دوره بیزانس را یادآور می‌شوند، استحکام و قدرت بالایی نیز دارند که با روح امپراتوری بیزانس همخوانی دارد. این شیرآلات از دل فلز یک تکه تراش داده می‌شوند و بنابراین رسوب‌پذیری کم و دوام بالایی دارند.
شیرآلات بیزانس در واقع نوعی اثر هنری هستند که همچون هنر بیزانسی، روحی اروپایی-شرقی بر آنها حاکم است. مدل بیزانس در سه رنگ طلا، طلامات و کروم تولید می‌شود. مجموعه بیزانس دارای شیرآلات توالت، روشویی پایه بلند و ثابت، حمام، آشپزخانه و آشپزخانه شاوری هستند. شیرآلات بیزانس با تکنیک لایه نشانی تحت خلاء (پوشش PVD) رنگ‌آمیزی می‌شوند و بنابراین، رنگ آنها دوام بالایی دارد. همچون سایر مدل‌های شیرآلات شودر، بیزانس نیز دارای پرلاتور کاهنده مصرف آب و کارتریج سرامیکی مقاوم در برابر دما و فشار است. بیزانس می‌تواند زینت‌بخش خانه شما به سبکی اروپایی و باستانی باشند.
 
منتشر شده در تاریخ 1398/10/22

نظر خود را ثبت کنید



مطالب مرتبط

مشاهده آرشیو