وبلاگ Blog

در تابستان چطور بیشتر از همیشه مراقب آب باشیم.

خلاصه :دوش‌ خنک، از بهترین راه حل‌های خلاصی از گرمای تابستان است. شودر چند توصیه دارد تا با رعایت آن‌ها، مصرف آب منزل را کنترل کنیم.
اگر  اخبار روز را دنبال می‌کنید، حتما با عبارت "تغییر اقلیم" آشنا هستید. به زبان ساده، تغییر اقلیم در کره زمین یعنی " هر تغییر مشخص در الگوهای مورد انتظار برای وضعیت میانگین آب‌وهوایی، که در طولانی‌مدت در یک منطقهٔ خاص یا برای کل اقلیم جهانی رخ بدهد". تغییر اقلیم در حال گرم‌تر کردن میانگین دما و به هم ریختن پیش‌بینی‌های آب و هوایی است (بله درست حدس زده‌اید، تابستان‌ این سال‌ها واقعا گرم‌تر از گذشته هستند). مصرف بی‌رویه منابع مختلف مثل زغال سنگ، نفت و حتی آب به روند تغییر اقلیم دامن می‌زنند. هر کدام از ما می‌توانیم با مصرف آب به شکل صحیح، سهممان را در نگهداری از این منبع مهم ایفا کنیم. شیرآلات منزل از وسایلی هستند که می‌توانند هم آب را به میزان زیادی هدر بدهند و هم با طراحی صحیح،  به ما در مصرف درست آن کمک کنند. شودر برای شما چند توصیه دارد تا با استفاده درست و خرید شیرآلات متناسب منزل، این تابستان مراقب آب باشیم.
 
دوشتان را با دقت انتخاب کنید.
اگر در حال خریدِ دوش برای منزلتان هستید، باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید. عواملی مثل اندازه دیوار، میزان استفاده از حمام و فشار آب. مثلا برای خانه‌ای که فشار آّب چندان خوبی ندارد، بهتر است دوشی بخرید که پاشش آن به صورت پودری است و سطح کوچکی دارد تا برای حمام کردن مجبور نباشید آب را مدتی طولانی باز بگذارید. همچنین اگر تعداد افراد خانواده شما زیاد است و به شکل کلی زیاد حمام می‌روید، بهتر است دوشی را انتخاب کنید که طراحی مناسب مصرف بهینه آب دارد. بد نیست بدانید که سردوش‌های مدل لوبک شودر مجهز به تکنولوژی air است، این تکنولوژی سبب می‌شود که آب خارج شده از سردوش، پس از ترکیب با هوا به صورت پودری و با فشاری یکنواخت بیرون بیاید، این یعنی کمترین میزان هدرروی.
 
در آشپزخانه، کارهایتان را منظم انجام بدهید.
برنامه‌ریزی برای انجام کارهای کوچک در آشپزخانه، هم کمکتان می‌کند زمان کمتری را در آن بگذرانید هم آب کمتری مصرف کنید. مثلا میوه‌ها را در یک نوبت در روز بشویید یا اگر قرار است برنج آبکش کنید، فقط روی همین کار تمرکز کنید (خیلی از ما وسط شستن برنج، شعله گاز را کم می‌کنیم یا کانال تلویزیون را عوض می‌کنیم!). وقتی مشغول شستن دست‌هایتان هستید فشار آب را کم نگه دارید و همچنین برای گرفتن گرد و خاک میوه‌ها به جای مصرف آب، از یک دستمال نرم و تمیز استفاده کنید.
 
تعداد دفعات دوش گرفتنتان را کنترل کنید.
در تابستان هیچ چیز بدتر از یک روز بدون حمام نیست، اما هر روز حمام رفتن، خیلی به نفع سیاره ما نخواهد بود. دوشیکی از شیرآلات منزل است که مصرف آب بالایی دارد، بنابراین بهتر است اگر روزهایتان را در خانه می‌گذرانید هر روز حمام نروید. اگر نیاز دارید که هر روز بدنتان را شستشو بدهید، مدت زمان ماندن در حمام را کم کنید.
 
 
منتشر شده در تاریخ 1398/06/12

نظر خود را ثبت کنید



مطالب مرتبط

مشاهده آرشیو