وبلاگ Blog

تعویض سینک ظرفشویی

خلاصه :آخرین باری که به سینک ظرفشویی قدیمی آشپزخانه فکر کرده‌اید کی بود؟ آخرین باری که فکر کردید این سینک پس از سال‌ها استفاده حالا ظاهر چندان خوبی ندارد و یا به علت نصب نادرست و یا انتخاب نامناسب، استفاده از آن ممکن نیست و دلتان خواسته که سینک ظرفشویی را تعویض کنید. اگر شما هم به ایجاد چنین تغییری در آشپزخانه فکر می‌کنید و به دنبال تعویض سینک آشپزخانه خود هستید با ما همراه باشید. در این مقاله به نکات مهم مربوط به تعویض سینک ظرفشویی و انتخاب محصول مناسب اشاره می‌شود.

آخرین باری که به سینک ظرفشویی قدیمی آشپزخانه فکر کرده‌اید کی بود؟ آخرین باری که فکر کردید این سینک پس از سال‌ها استفاده حالا ظاهر چندان خوبی ندارد و یا به علت نصب نادرست و یا انتخاب نامناسب، استفاده از آن ممکن نیست و دلتان خواسته که سینک ظرفشویی را تعویض کنید.

اگر شما هم به ایجاد چنین تغییری در آشپزخانه فکر می‌کنید و به دنبال تعویض سینک آشپزخانه خود هستید با ما همراه باشید. در این مقاله به نکات مهم مربوط به تعویض سینک ظرفشویی و انتخاب محصول مناسب اشاره می‌شود.

انواع سینک ظرفشویی

از جمله سینک های ظرفشویی پرکاربرد می‌توان به سینک‌های توکا، روکار و سینک های یک تکه با سنگ کابینت اشاره کرد. سینک ها با توجه به مدل، جنس مواد اولیه، دولگنه یا یک لگنه بودن و مواردی از این دست، دسته بندی می‌شوند و هر کدام کارایی ویژه‌ای دارند.

در ابتدا باید دلیل شما برای تعویض سینک مشخص شود. اگر به دلیل تک لگنه بودن سینک و یا ارتفاع کم آن اقدام به تعویض سینک می‌کنید، باید برای خرید محصول جدید، سینک ظرفشویی را انتخاب کنید که مشکلات محصول قبلی را نداشته باشد. ارتفاع سینک از جمله موارد بسیار مهم است و باید هنگام انتخاب به آن بسیار توجه کرد.

تعویض سینک ظرفشویی

در اولین اقدام باید فضای در دسترس را به خوبی اندازه گرفته و برای خرید محصولی هم اندازه با این فضا راهی بازار شد. مطمئن شوید که ابعاد سینک و فضا را به درستی اندازه‌گیری کنید زیرا خرید سینک کوچک‌تر یا بزرگ‌تر باعث ایجاد دردسرهای خیلی زیادی می‌شود و حتی ممکن است سینک شما غیرقابل استفاده باشد.

در اکثر موارد اگر سینک قبلی شما روکار بوده است باید سینک جدید هم روکار انتخاب شود. همچنین از تجهیزاتی که باید همراه سینک باشد نیز مطمئن شوید برای مثال وجود سیفون مخصوص زیر سینک از واجباتی است که باید همراه سینک باشد و شما نیز باید از وجود آن هنگام خرید مطمئن شوید. سیفون هر سینک متناسب با اندازه و طراحی آن محصول است و باید هر سینک، سیفون مخصوص به خود را داشته باشد.

در هنگام خرید سینک ظرفشویی دقت کنید محصول زدگی، خوردگی، خرابی و ... نداشته باشد و همچنین با خرید از فروشندگان معتبر، محصول باکیفیتی تهیه کنید که در اثر رطوبت و تماس با مواد شوینده خراب نشود.

پس از خرید سینک، نوبت به نصب آن می‌رسد. این امکان برای شما فراهم است که نصب سینک ظرفشویی را به نصاب سپرده و یا خودتان این کار را انجام دهید. درصورتی که می‌توانید و تمایل دارید خودتان این تعویض را انجام دهید، باید به چند نکته مهم توجه کنید.

جدا کردن شیرآلات

اگر همچنان می‌خواهید از شیرآلات آشپزخانه قبلی استفاده کنید باید با دقت شیرآلات را از سینک قدیمی جدا کنید. مراقب باشید تا هنگام جدا و نصب کردن شیرآلات، خط و خشی روی آنها ایجاد نشود و یا به شوینده ها و چسب و موادی از این دست آغشته نشوند.
در هنگام جدا کردن شیرآلات، پیچ و مهره‌های آن را در محل مشخصی قرار دهید زیرا گم شدن هر کدام از بخش‌های شیر می‌تواند دردسرساز شود. قبل از جدا کردن شیر از سینک و لوله آب باید جریان آب را به واسطه شیر موجود در زیر سینک قطع کنید سپس اقدام به جداسازی شیر از لوله های آب و سپس سینک کنید.

بعد از جدا کردن شیر آب نوبت به جدا کردن سیفون است که باید قطعه فلزی چسبیده به سینک و خرطومی چسبیده به دیوار را از سینک جدا کنید.

وقتی تمام تجهیزات جانبی از سینک جدا شدند حالا باید اقدام به جدا کردن سینک از کابینت کنید. بعضی سینک ها به دیوار و یا دیواره‌های کابینت متصل شده‌اند که باید این اتصالات با دقت جدا شوند و سپس چسبی که به منظور عایق کاری استفاده شده است باید به صورت کامل جدا شود.

سینک جدید هم به استفاده از این چسب احتیاج دارد پس باید بقایای چسب آکواریوم قبلی را کاملا پاک کنید و پس از تمیز شدن کامل سطوح چسب جدید را بر روی محل‌هایی که قرار است سینک روی آنها قرار گیرد، با ضخامت و اندازه مناسب بریزید. کم یا بیش از حد بودن این چسب هم می‌تواند مشکل ساز شود پس مراقب میزان استفاده از چسب باشید. بلاصله بعد از ریختن چسب سینک جدید را در محل مناسب قرار دهید. می‌توانید این کار را با اعمال کمی فشار قرار دهید تا چسب به خوبی باعث محکم شدن سینک در جای خود و مصدود شدن فضاهای خالی موجود شود. مراقب باشید فضای کارتان کاملا خشک و تمیز باشد اگر در هنگام تعویض سینک این فضا مرطوب شده است آن را خشک کنید و سپس اقدام به ریختن چسب کنید.

مرحله آخر نصب سیفون و شیرآلات است. دقت کنید سیفون باید به خوبی در جای خود قرار گیرد و واشرها و اتصالات باعث آب‌بندی کامل آن شوند. برای اطمینان از درست بودن اتصالات بعد از اتمام کار کاملا آن‌ها را تست کنید و مطمئن شوید نشتی وجود نداشته باشد. پس از نصب شیرآلات، می‌توانید سینک و شیرآلات را به خوب و به کمک شوینده‌ها و ابزار مناسب شسته و تمیز کنید.

همانقدر که باید مراقب شیرآلات بهداشتی و عدم استفاده از شوینده های نامناسب باشید، دقت در هنگام نظافت سینک ظرفشویی هم مهم است. سینک ظرفشویی باید دائما تمیز و ضدعفونی شود اما به هیچ عنوان نباید از شوینده های اسیدی و مواردی از این دست استفاده شود بنابراین به این نکات نیز دقت کنید تا طول عمر سینک ظرفشویی شما نیز طولانی باشد.

منتشر شده در تاریخ 1399/11/25

نظر خود را ثبت کنید



مطالب مرتبط

مشاهده آرشیو