وبلاگ Blog

تبدیل آشپزخانه قدیمی به آشپزخانه مدرن

خلاصه :زیبایی آشپزخانه به معنای استفاده از ابزار و وسایل گران‌قیمت در آشپزخانه نیست بلکه طراحی داخلی متناسب و در عین حال ساده می‌تواند به شما در داشتن آشپزخانه‌ای خاص کمک کند. اگر آشپزخانه شما سال‌هاست که رنگ تغییر را به خود ندیده است و به دنبال ایجاد کمی تغییر و تنوع هستید تا آشپزخانه قدیمی تان به یک آشپزخانه مدرن تبدیل شود شاید راهکارهای این مقاله به شما در ایجاد تغییرات مناسب کمک کند.

آشپزخانه که یکی از قسمت‌های مهم و دوست داشتنی هر خانه‌ای است باید ظاهر مرتب، زیبا و دلنشینی داشته باشد. ما ساعت‌های زیادی را در آشپزخانه می‌گذرانیم. آشپزخانه تنها، محل آماده سازی غذا نیست بلکه بسیاری از ما وعده‌های غذایی خود را نیز در آشپزخانه صرف می‌کنیم و حتی برای دور هم جمع شدن و صرف چای نیز بعضی وقت‌ها آشپزخانه گزینه‌ی خوبی است. بنابراین آشپزخانه هر خانه‌ای صرف نظر از اندازه خانه و آشپزخانه و یا قدیمی و جدید بودن آن باید مرتب، تمیز و زیبا باشد.

 

کاشی و سرامیک

اگر کاشی و سرامیک های آشپزخانه شما قدیمی، خراب و نامناسب هستند بهتر است فکری به حال تغییر آنها کنید. البته درصورتی که وقت و حوصله‌ی خرابی‌های بنایی را ندارید چسباندن کاشی و سرامیک جدید بر روی قبلی‌ها می‌تواند راه حلی بسیار خوب و منطقی باشد. لازم است در هنگام انجام چنین تغییراتی از انتخاب‌های عجیب یا بیش از حد شلوغ کردن محیط خودداری کنید.

رنگ کردن آشپزخانه و تغییر کاشی و سرامیک ها یک کمک بزرگ در راستای تبدیل یک آشپزخانه قدیمی به آشپزخانه ی مدرن است.

آشپزخانه مدرن

تعویض تجهیزات آشپزخانه

شیرآلات آشپزخانه، هود، گاز و مواردی از این دست از جمله بخش‌های پرمصرف و پرکاربرد در هر آشپزخانه ای هستند. خرید وسایل جدید برای آشپزخانه می‌تواند در تغییر دکوراسیون، اقدامی جدی و خوب باشد. از خرید محصولات جاگیر و یا اضافه بپرهیزید و هرآنچه بعد از گذشت سال‌ها استفاده، دیگر مناسب نیستند را تعویض کنید.

شیرآلات آشپزخانه که به دفعات در طول روز مورد استفاده قرار می‌گیرند علاوه براینکه باید زیبا و جذاب باشند باید کارایی و طول عمر مناسبی نیز داشته باشند. اگر خیلی وقت است که شیرآلات آشپزخانه خود را تعویض نکرده‌اید حالا وقت آن رسیده که شیرآلات قدیمی را با یکی از انواع جدید و مدرن آن تعویض کنید. لازم است بدانید با وجود تغییر قیمت شیرآلات  ، تعویض شیرآلات علاوه براینکه به تغییر دکوراسیون کمک می‌کند می‌تواند بر مواردی همچون مصرف بهینه آب نیز تاثیر داشته باشد. شیرآلات قدیمی عموما باعث مصرف بیشتر آب می‌شوند و همچنین ممکن است دچار خرابی‌هایی همچون نشتی باشند اما شیرآلات آشپزخانه جدید اینطور نیستند.

اگر محصولات قدیمی هنوز نو و سالم هستند شاید استفاده درست آنها بتواند این محصول را برای آشپزخانه مدرن شما قابل استفاده کند. برای مثال شیرآلات سالمی که فقط رسوب زیادی دارند به کمک محلول سرکه و آب ظاهری زیبا و متناسب پیدا خواهند کرد.
در این بخش باید به جزئیات توجه ویژه‌ای داشته باشید. سینک آشپزخانه که در گذشته‌ها اصلاحا یک لگنه بودند این روزها کارایی چندانی ندارند و با تعویض سینک به یک سینک دوقلو، هم فضای بیشتری در هنگام شستشوی ظروف دراختیار دارید و هم یک قدم به آشپزخانه ی مدرن دلخواه‌تان نزدیک‌تر خواهید شد.

تبدیل آشپزخانه قدیمی به مدرن

به فکر ایجاد تغییر در کابینت‌ها باشید

همانطور که تغییر رنگ آشپزخانه و کاشی و سرامیک در داشتن آشپزخانه مدرن دارای اهمیت است، وجود کابینت های آشپزخانه هم مهم‌اند. اگر کابینت ها خیلی قدیمی و فرسوده شده‌اند به فکر تغییر باشید، درغیر این صورت با تغییر رنگ در کابینت ها هم می‌توان تغییرات اساسی ایجاد کرد. خوب است تعداد کابینت‌های موجود در آشپزخانه را کنترل کنید. کابینت‌ها نه باید آنقدر زیاد باشند که تمام فضای موجود را اشغال کنند و نه آنقدر کم که برای وسایل‌تان درآشپزخانه جای کافی نداشته باشید.

نورپردازی

نور در هر فضایی حرف اول را می‌زند. نورپردازی درست و مناسب است که می‌تواند در دل‌باز به نظر رسیدن آشپزخانه کمک کند. در استفاده از نورهای رنگی در آشپزخانه دقت کنید اما بدانید یک آشپزخانه روشن همیشه طرفداران خود را دارد.

آشپزخانه را بیش از حد شلوغ نکنید

اگر فضای خیلی زیادی در آشپزخانه ندارید می‌توانید از سطح اپن به عنوان میز استفاده کنید چند صندلی پایه بلند می‌تواند به زیباتر شدن آشپزخانه مدرن شما کمک کند.

به طور کلی دقت داشته باشید این بخش از خانه‌ی شما که شاید ساعت‌های زیادی را در آن صرف کنید از اهمیت بالایی برخوردار است و باید دکوراسیون آن به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.
منتشر شده در تاریخ 1399/10/20

نظر خود را ثبت کنید



مطالب مرتبط

مشاهده آرشیو