وبلاگ Blog

مزایا و معایب شیر ظرفشویی شلنگدار

خلاصه :شیر ظرفشویی شلنگدار یکی از شیرآلات منحصر به فرد برای آشپزخانه است. وجود شلنگ بلند با قابلیت چرخش 360 درجه کمک کرده تا این دسته از محصولات بسیار کاربردی باشند. از شیر ظرفشویی شلنگدار می‌توانید برای نظافت تمامی نقاط سینک، شستن انواع میوه و سبزیجات، پر کردن سطل و کتری و قابلمه بزرگ، شستن ظروف بزرگ و... استفاده کنید.

اگر سری به بازار شیرآلات بزنید، متوجه تنوع بسیار بالا در محصولات خواهید شد. در این میان، انواع خاصی از شیرآلات هستند که طراحی منحصر به فردی دارند. شیر ظرفشویی شلنگدار شودر یکی از محصولاتی است که طراحی متفاوتی با سایر شیرآلات آشپزخانه دارد. در ادامه قصد داریم شیرآلات ظرفشویی شلنگدار را بررسی کنیم. اگر قصد خرید شیرآلات برای آشپزخانه خود را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.


مزایا و معایب شیر ظرفشویی شلنگدار
 

آشنایی با شیر ظرفشویی شلنگدار

این دسته از شیرآلات همانطور که از نامشان هم مشخص است یک شلنگ متصل به شیر با طول 90 سانتی‌متر دارند، البته این عدد ثابت نبوده و گاهی متغیر است. این شلنگ، کار شستشو را بسیار راحت‌تر کرده است. به همین دلیل محبوبیت این دسته از محصولات بیشتر از سایر شیرآلات آشپزخانه است.
شلنگ در این دسته از محصولات به راحتی از نازل خود جدا می‌شود. بدین ترتیب، وجود دامنه حرکتی بالا، کار با آن را بسیار راحت‌تر کرده است. به همین دلیل شما می‌توانید تمامی نقاط سینک و همچنین ظروف بزرگ را به راحتی بشویید. با این توصیف دیگر نیازی به جا به جایی مداوم ظرف زیر شیر آب نخواهید داشت. کافیست شلنگ شیر را بیرون آورده و به راحتی ظروف را آبکشی کنید.
شیر ظرفشویی شلنگدار با نام شیر شاوری هم مشهور است. در داخل شیر یک وزنه شاوری تعبیه شده است. شلنگ این دسته از شیرآلات هم به شلنگ شاوری معروف هستند. هنگامی که شستشوی شما به اتمام رسید، وزنه شاوری یک نیروی کششی به شلنگ وارد می‌کند. بدین ترتیب شلنگ به جای اولیه خود بر می‌گردد. این وزنه معمولا در قسمت زیرین سینک متصل می‌شود. شلنگ شاوری قابلیت چرخش با زاویه 360 درجه را دارد. بدین ترتیب می‌توانید تمامی نقاط سینک را بشوید.

شیر ظرفشویی شلنگدار چه مزایایی دارد؟

طراحی خاص شیر ظرفشویی شلنگدار، بزرگترین حسن آن به شمار می‌آید. این مزیت باعث شده تا این دسته از شیرآلات قابلیت‌های ویژه‌ای داشته باشند. در این بخش قصد داریم مزیت‌های خاص این نوع شیرآلات را برشماریم تا بتوانید با این محصول از شودر بیشتر آشنا شوید.

اشغال فضای کمتر

اگر آشپزخانه کوچکی دارید، بدون شک نمی‌توانید فضای بزرگی برای سینک و ظرفشویی خود در نظر بگیرید. بدین ترتیب نیاز به شیرآلات کوچک‌تری هم خواهید داشت. شیر شاوری با توجه به طراحی خاصی که دارد برای سینک‌های کوچک بسیار مناسب است. علم بلند (لوله شیر) این دسته از شیرآلات کمک می‌کند تا بتوانید تمامی ظروف بزرگ مانند قابلمه و کتری را صرفا از روی سینک پر از آب کنید. بدین ترتیب سطح زیرین ظروف خیس نمی‌شود. این راحتی در استفاده کمک کرده تا شیرآلات شاوری بسیار محبوب و کاربردی باشند.

کاربردهای متنوع

با توجه به انعطاف زیادی که شیرهای شاوری دارند، می‌توان از آن‌ها انتظارات متفاوتی داشت. اگر ظروف بزرگی دارید اما سینک شما کوچک است، نیازی به جا به جایی ظروف نخواهید داشت. تنها کافیست با شلنگ قسمت‌های مختلف ظرف را آبکشی کنید. علاوه بر این اگر قصد شستن میوه و سبزیجات را دارید، به راحتی می‌توانید این کار را در سینک ظرفشویی خود انجام دهید.

استفاده آسان

نکته مثبت دیگری که راجع به شیر ظرفشویی شلنگدار وجود دارد این است که احتمال پاشیده شدن آب هنگام کار با آن بسیار کم است. بدین ترتیب نیازی به استفاده از روپوش آشپزخانه هنگام شستن ظروف نیست، کافیست سر شلنگ را جدا کرده و برای شستشو استفاده کنید.

نگاهی به معایب شیر شاوری

حال که با کاربرد و مزایای شیر ظرفشویی شلنگدار آشنا شدیم، لازم است تا نگاهی به معایب این محصول هم داشته باشیم. یکی از مهم‌ترین معایب شیرهای شاوری، از دست دادن انعطاف‌پذیری و قابلیت حرکت شلنگ آن‌ها است. این مشکل به ویژه در شیرآلات سفید با کیفیت پایین‌تر زودتر رخ می‌دهد.

از دست رفتن قابلیت تحرک

در بسیاری از مواقع شلنگ شیرهای شاوری بعد از مدتی به راحتی به جای خود باز نمی‌گردند. این مشکل بیشتر به خاطر کج شدن علم شیر یا همان نازل شیر اتفاق می‌افتد. بدین ترتیب امکان بازگشت شلنگ به جایگاه خود و حرکت روان آن از بین می‌رود.
 در شیرآلات شودر یک قطعه مهم به نام وزنه شاوری در شیر تعبیه شده است. این قطعه کمک می‌کند تا شلنگ به راحتی به جای اولیه خود باز گردد. بدین ترتیب مشکلی در حرکت روان شلنگ بعد از گذر زمان به وجود نخواهد آمد.
علاوه بر این، برای سر علم برخی از شیرآلات «منظور از سر علم سر شیر می‌باشد»، آهن ربا تعبیه شده است. این حالت کمک می‌کند تا بازگشت شلنگ به نازل راحت‌تر اتفاق بیافتد.

مزایا و معایب شیر ظرفشویی شلنگدار
 
 شیرآلات شاوری شودر در دو مدل بیزانس و ایتن طراحی و تولید شده‌اند. شما می‌توانید این محصولات را در رنگ‌های مختلف از برند شودر تهیه نمایید. ضمانت کیفیت کالا هنگام خرید شیرآلات شودر از جمله خدماتی است که این برند برای مشتریان خود عرضه می‌کند.

کلام آخر

شیر ظرفشویی شلنگدار یکی از شیرآلات منحصر به فرد برای آشپزخانه است. وجود شلنگ بلند با قابلیت چرخش 360 درجه کمک کرده تا این دسته از محصولات بسیار کاربردی باشند. از شیر ظرفشویی شلنگدار می‌توانید برای نظافت تمامی نقاط سینک، شستن انواع میوه و سبزیجات، پر کردن سطل و کتری و قابلمه بزرگ، شستن ظروف بزرگ و... استفاده کنید. در این مقاله ساختار این دسته از شیرآلات را شرح داده و معایب و مزایای آن‌ها را بر شمردیم.
منتشر شده در تاریخ 1402/07/25

نظر خود را ثبت کنید



مطالب مرتبط

مشاهده آرشیو