وبلاگ Blog

آموزش نصب شیر ظرفشویی به سینک

خلاصه :قصد دارید شیر آب قدیمی را تعویض و شیر آب جدید را به سینک ظرفشویی خود نصب کنید؟ و یا می‌خواهید برای یک ساختمان جدید، شیرآلات خریده و آن‌ها را خودتان راه‌اندازی کنید؟ در این مطلب قصد داریم تا قدم به قدم تمام نکات آموزش نصب شیرآلات آشپزخانه را بیان کنیم تا بتوانید در منزل به راحتی این کار را انجام دهید.

قصد دارید شیر آب قدیمی را تعویض و شیر آب جدید را به سینک ظرفشویی خود نصب کنید؟ و یا می‌خواهید برای یک ساختمان جدید، شیرآلات خریده و آن‌ها را خودتان راه‌اندازی کنید؟ در این مطلب قصد داریم تا قدم به قدم تمام نکات آموزش نصب شیرآلات آشپزخانه را بیان کنیم تا بتوانید در منزل به راحتی این کار را انجام دهید. اگر بتوانید تمامی مراحل را به شکل حرفه‌‌ای و اصولی پیش ببرید، نیاز به نصاب نخواهید داشت. بنابراین در هزینه‌ و وقت خود صرفه‌جویی خواهید کرد، پس با ما همراه باشید.

نصب شیر ظرفشویی

هر چند امروزه شیرآلات مختلفی در بازار وجود دارند اما خوشبختانه شیوه نصب آن‌ها خیلی تفاوتی ندارد. بنابراین با یک آموزش کلی می‌توانید شیرآلات مختلفی را برای ساختمان خود نصب کنید. در ادامه نحوه نصب شیرآلات را قرار خواهیم داد تا بتوانید با صرف کمترین زمان و تنها با استفاده از چند ابزار ساده این کار را خودتان به تنهایی انجام دهید.

1 تمیز کردن زیر سینک

قبل از آن که مشغول به کار شوید، ابتدا کابینت را تمیز کنید. برای این منظور در گام اول تمامی وسایل داخل کابینت را بیرون آورده و سپس داخل آن را تمیز کنید. بهتر است در انتها یک حوله کهنه و یا یک پارچه ضخیم را کف کابینت پهن کنید تا نیازی به تمیز کردن کابینت در انتهای کار نداشته باشید.
در گام بعدی باید شیر آب را بسته و لوله‌هایی که برای آب سرد و گرم هستند را خارج کنید. اگر یک لوله دارید که آب سرد را به جای دیگری مثل یخچال و شیر آب می‌برد، باید لوله‌‌ای را خارج کنید که به شیر آب متصل است. بعد از آن که آب قطع شد، یک سطل بردارید تا از نشت آب و خیس شدن اطراف هم جلوگیری کنید.

2 باز کردن مهره زیر شیر آب

در قسمت زیرین سینک باید یک مهره ببینید که شیر آب به آن متصل شده است. این مهره وظیفه دارد تا بخش یو شکل سینک را محکم نگه دارد. برای جدا کردن آن باید ابتدا کمی گریس مایع روی مهره ریخته و سپس مهره را خارج کنید. این کار کمک می‌کند تا مهره شل‌تر شده و راحت‌تر جدا شود.

3 تمیز کردن سوراخ‌های سینک

بعد از جدا کردن مهره، باید شیر آب را از بالای سینک خارج کنید. در این مرحله ممکن است مقدار زیادی رسوبات به همراه آب کثیف از سینک خارج شود. اگر مشاهده کردید که اثرات مهر و موم فوم قدیمی باقی مانده است، آن را با یک کاردک تیز از روی سینک خراش دهید. سوراخ‌های سینک را به طور کامل تمیز کنید تا شیر جدید به راحتی روی سینک قرار گیرد.

4 نصب شیلنگ پیسوار

شیلنگ پیسوار در واقع همان شیلنگ آب سرد و گرم است. با کمک آچار باید این شیلنگ‌ها را در زیر شیر آشپزخانه نصب کنید.

5 رد کردن لوله‌ها

در قدم اول، داخل سوراخ‌های سینک، اورینگ آب‌بندی را قرار داده و سپس لوله‌هایی که آویزان شده‌اند را جمع کنید. لوله‌ها را باید از یک سوراخ مرکزی رد کرده و به سمت پایین ببرید. در این مرحله حتما مطمئن شوید که براکت فلزی در حالت عمودی شکل قرار داشته باشد.

6 محکم کردن شیر آب

در گام بعدی باید شیر را روی سینک محکم کنید. ابتدا مطمئن شوید که تمامی لوله‌ها را عبور داده و براکت را در زیر سینک به شکل افقی قرار داده‌اید. حالا باید شیر مورد نظر را در جهت عقربه‌های ساعت تا جایی بچرخانید که مطمئن شوید کاملا محکم شده است. این مرحله تقریبا یک دقیقه طول می‌کشد.

7 محکم کردن شیلنگ آب

خط مشکی یا آبی را باید به خط آب سرد در قسمت چپ و خط قرمز را به آب گرم در قسمت راست متصل کنید. فراموش نکنید که ابتدا با نوار تفلون تمامی لوله‌ها را بسته و سپس با آچار اتصالات را محکم کنید.

8 تست نشتی

در این مرحله باید مطمئن شوید آب از هیچ قسمتی چکه نمی‌کند. برای این کار لازم است تا شیر آب را به مدت یک دقیقه باز بگذارید. تمامی اتصالات را بررسی کنید تا مطمئن شوید آب از آن‌ها نشت نمی‌کند. اگر احساس می‌کنید شیر آب را به اندازه کافی محکم نبسته‌اید، آن را کاملا محکم کنید. البته برای تست نشتی صرفا انجام این مراحل کافی نیست و شما باید این اتصالات را تا 48 ساعت بعد از نصب هم بررسی کنید. زیرا ممکن است نشتی کمی با تاخیر بروز کند. اگر آب از هیچ یک از اتصالات چکه نکرد، یعنی کار را به خوبی به پایان رسانده‌اید. در غیر این صورت لازم است تا هر گونه اتصالات مشکوک را بررسی و آن را محکم‌تر کنید.

منظور از شیرآلات با نصب آسان چیست؟

برای نصب شیرآلات ممکن است با تعداد زیادی مهره یا پیچ مواجه شوید. همین امر باعث می‌شود نصب شیرآلات کمی گیج کننده و سخت باشد؛ اما با پیشرفت تکنولوژی و تغییر ساختار شیرآلات این مشکل هم به آسانی حل شده است. در شیرآلاتی با نصب آسان، تعداد پیچ و مهره‌ها به میزان زیادی کم شده است. در واقع تغییر ساختار این گونه شیرآلات باعث شده تا نصب آن‌ها آسان‌تر شود. در این گونه شیرآلات قطعه‌‌ای که مشتی نام دارد و ظاهر آن به واشر بزرگ شباهت دارد، استفاده می‌شود. بدین ترتیب افراد با دانش فنی کم و حتی بدون کمک آچار، می‌توانند این گونه شیرآلات را به آسانی نصب کنند. بنابراین اگر می‌خواهید چالش‌های کمتری هنگام نصب شیرآلات داشته باشید، بهتر است از شیرآلاتی با نصب آسان استفاده کنید. برای خرید این مدل شیرآلات باید از همان ابتدا از فروشنده بخواهید محصولاتی با نصب آسان را در اختیار شما قرار دهد.

کلام آخر

تعویض شیرآلات کار چندان سختی نیست. با این وجود دانستن نکات مهم می‌تواند این مسیر را آسان‌تر کند. در این مطلب راجع به نصب شیر ظرفشویی به سینک آشپزخانه صحبت کرده و آن را مرحله به مرحله آموزش دادیم. با خواندن این آموزش می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به لوله‌کش، مراحل نصب را به آسانی انجام دهید. البته با خواندن این آموزش می‌توانید شیر آب بالای گاز، شیر حمام و... را نیز خودتان نصب کنید. با این ترفند می‌توانید به جای پرداخت هزینه برای نصب، هزینه را خرج خرید شیرآلات و قطعات با کیفیت کنید.
 
منتشر شده در تاریخ 1402/08/02

نظر خود را ثبت کنید



مطالب مرتبط

مشاهده آرشیو