وبلاگ Blog

انواع روشویی های سرویس بهداشتی

خلاصه :از جمله تجهیزاتی که اهمیت زیادی دارند و باید در انتخاب آنها دقت زیادی به خرج داد روشویی سرویس بهداشتی است. همزمان که ظاهر و مدل روشویی سرویس بهداشتی دارای اهمیت است ابعاد روشویی سرویس بهداشتی، جنس روشویی و مواردی از این دست دارای اهمیت ویژه‌ای هستند.

سرویس بهداشتی یکی بخش‌های مهم خانه است که باید هنگام انتخاب لوازم و تجهیزات مربوط به آن دقت کافی داشت. ایجاد تغییرات در سرویس بهداشتی عمدتا سخت و هزینه بر خواهد بود، بنابراین باید در انتخاب اولیه یا در زمان تعمیرات به انتخاب محصول مناسب توجه و دقت کافی داشت.

از جمله تجهیزاتی که اهمیت زیادی دارند و باید در انتخاب آنها دقت زیادی به خرج داد روشویی سرویس بهداشتی است. همزمان که ظاهر و مدل روشویی سرویس بهداشتی دارای اهمیت است ابعاد روشویی سرویس بهداشتی، جنس روشویی و مواردی از این دست دارای اهمیت ویژه‌ای هستند.

در گذشته ابعاد روشویی سرویس بهداشتی و مدل‌های آنها تنوع چندانی نداشت و انتخاب‌ها به چند محصول موجود دربازار محدود بود اما امروزه شما این امکان را دارید که روشویی سرویس بهداشتی کوچک یا بزرگ را با سلیقه خود انتخاب کنید. همچنین این شما هستید که تصمیم می‌گیرید روشویی سرویس بهداشتی سنگی خریداری کنید یا چینی یا کابینت دار.

 

انواع روشویی سرویس بهداشتی

به طور کلی روشویی سرویس بهداشتی به دو گروه پایه‌دار و دیواری تقسیم می‌شوند. در زمان انتخاب بین روشویی پایه‌دار و یا روشویی دیواری باید نکات مختلفی را درنظر داشته باشید. برای مثال اندازه سرویس بهداشتی یکی از مواردی است که باید مورد توجه واقع شود. علاوه بر اندازه سرویس بهداشتی زیبایی بصری و سلیقه‌ی شما نیز باید در این انتخاب دخیل باشد.

روشویی پایه دار

روشویی‌های پایه دار که بیشتر ما در خانه‌های خود آنها را دیده‌ایم و از آنها استفاده کرده‌ایم یکی از معمول‌ترین انواع روشویی‌ها است. در این مدل از روشویی سرویس بهداشتی لوله‌ها و تجهیزات شیرآلات اصطلاحا روکار هستند و پایه‌ی روشویی پوشاننده‌ی این تجهیزات است. جنس این نوع از روشویی‌ها عموما چینی و سرامیک است و دارای طرح‌ها و مدل‌های مختلفی هستند.

همین تنوع محصول است که به شما اجازه می‌دهد روشویی سرویس بهداشتی کوچک اما زیبا و متناسبی را انتخاب کنید و یا برای سرویس بهداشتی بزرگ و جادارتان از روشویی‌های بزرگ‌تر استفاده کنید.

روشویی دیواری

همانطور که از نام این مدل از روشویی‌های سرویس بهداشتی مشخص است این نوع، بر روی دیوار نصب می‌شود و تجهیزات و اتصالات مربوط به روشویی و شیرآلات در داخل دیوار جاسازی می‌شوند. این مدل روشویی اگرچه برای محیط‌های خیلی کوچک یکی از گزینه‌های ایده آل هستند و پیدا کردن روشویی سرویس بهداشتی کوچک برایتان راحت تر است اما قرار گرفتن لوله‌ها و یا دیگر قطعات در دیوار در زمانی که احتیاج به تعمیرات و تغییرهای احتمالی وجود دارد می‌تواند دردسر ساز باشد. اما از طرفی دیگر نظافت سرویس بهداشتی که روشویی دیواری دارد راحت‌تر است و این سرویس بهداشتی فضای آزاد بیشتری دارد.

این شما هستید که بین قابلیت تعمیر راحت‌تر و یا زیبایی و خلوت‌تر بودن محیط یکی را انتخاب می‌کنید.
هم روشویی‌های پایه‌دار و هم انواع دیواری آنها در سه مدل چینی، سنگی و کابینت دارد در بازار موجود هستند.

روشویی سرویس بهداشتی چینی

اگر انتخاب شما روشویی پایه دار شما چینی باشد شاید شما در انتخاب محصول نسبت به مدل‌های دیگر کمی محدودیت داشته باشید. اگرچه این مدل از روشویی‌ها هم طرح‌های متنوعی دارند اما قالب و چهارچوب کلی محصول، قالب تقریبا ساده و یکنواختی است. پس اگر به دنبال روشویی‌هایی خاص‌تر هستید شاید پیدا کردن مدل موردنظرتان بین روشویی‌های پایه دار چینی نتیجه‌ی خیلی خاصی نداشته باشد.

در مقابل اگر به چینی بودن روشویی سرویس بهداشتی خانه خود اسرار دارید روشویی های دیواری طرح‌ها و مدل‌های متنوع‌تری ارائه می‌دهند که می‌توانید به آنا نیز توجه کنید.

روشویی سرویس بهداشتی سنگی

روشویی های سنگی و به طور کلی استفاده از سنگ‌های طبیعی در حمام و سرویس بهداشتی جزو علاقه‌مندی‌های این روزهای بسیاری از خریداران و مصرف کنندگان این محصولات است. اما خوب است بدانید استفاده از روشویی سنگی می‌تواند به طور جدی شما را با محدودیت طرح و اجرا رو به رو کند. روشن است که روشویی سرویس بهداشتی سنگی محصولی زیبا و خاص است اما تنوع آنچنانی ندارد و در این حالت برای ساخت یک سرویس بهداشتی زیبا و خاص احتیاج به تخصص و تجربه زیادی است.

لازم است بدانید اگر روشویی های دیواری سنگی انتخاب می‌کنید باید از اتصالات بسیار قوی استفاده کنید. این محصول به دلیل سنگین بودن به پایه‌ها و اتصالات بسیار محکمی احتیاج دارد، زیرا درصورت استفاده از اتصالات ضعیف و افتادن روشویی علاوه بر خطرات احتمالی و ایجاد آسیب برای خود روشویی، ممکن است کف سرویس بهداتی نیز دچار خرابی شود و برای شما نیز خطر آفرین است.

روشویی کابینت دار

یکی از انواع روشویی سرویس بهداشتی که هم کارایی و هم زیبایی و جلوه‌ی خاصی دارد روشویی های کابینت دار هستند. این مدل روشویی ها فضای بسیار خوبی برای لوله‌ها و قطعات شیرآلات دارند و از طرفی دیگر می‌توانند جایگاه خوبی برای وسایلی همچون مواد شویند، لوازم شخصی و .... باشند.

اگر سرویس بهداشتی شما خیلی بزرگ نیست نگران نباشید این مدل از روشویی ها تنوع خوبی در اندازه دارند و ابعاد روشویی سرویس بهداشتی متناسب با فضایی که شما در اختیار دارید قابل انتخاب یا ساخت است.

از دیگر مزایا این مدل روشویی ها تنوع طرح و رنگ و حتی جنس کابینت روشویی است. همین تنوع دست شما را در انتخاب باز می‌گذارد و به شما اجازه می‌دهد با خیال راحت‌تری انتخاب کنید. مراقب باشید محصولی که انتخاب می‌کنید باید کاملا ضدآب باشد و رنگ آن در اثر تماس با آب و یا رطوبت دچار مشکل نشود.

خوب است بدانید این امکان برای شما فراهم است که برای روشویی دیواری خود نیز کابینت داشته باشید. در این حالت کابینت به دیوار وصل می‌شود و پایه ندارد، در اینصورت هم نظافت محیط برای شما راحت‌تر است و هم می‌توانید انتخاب‌های متنوع‌تری نیز داشته باشید.

علاوه بر تمام مواردی که گفته شد یکی از نکته‌هایی که در زمان انتخاب روشویی سرویس بهداشتی مهم است شیرآلات سرویس بهداشتی است و باید در زمان خرید این تجهیزات توجه و شناخت خوبی نسبت به انواع شیرآلات سرویس بهداشتی نیز داشته باشید و گزینه‌های مورد علاقه و مناسب خود را نیز بشناسید.

منتشر شده در تاریخ 1399/07/15

نظر خود را ثبت کنید



مطالب مرتبط

مشاهده آرشیو