وبلاگ Blog

چگونه استفاده کودکان از شیرآلات بهداشتی را آسان‌تر کنیم؟

خلاصه :بچه‌ها، عزیزترین اعضای هر خانواده‌ای هستند و در تمام انتخاب‌ها، راحتی و آسایش آنها اولویت اول را دارد. همه ما تمایل داریم این موجودات دوست داشتنی از همان سال‌های اول زندگی رابطه خوبی با سرویس بهداشتی، حمام و به طور کلی نظافت پیدا کنند. در این پست چند توصیه کوچک را برای برقراری ارتباط بهتر کودکان با سرویس بهداشتی و حمام مرور خواهیم کرد.
  • قد و اندازه کودکتان را در نظر بگیرید
کودک شما دیر یا زود به سنی می‌رسد که از سرویس بهداشتی و حمام به صورت مستقل استفاده کند. برای تسریع این فرایند ، اولین نکته ای که باید در نظر بگیریم مسأله ارتفاع است. قد کودک، کوتاه‌تر از ما است و برای اینکه بتواند به راحتی از حمام، دستشویی و روشویی استفاده کند، نیاز است فضا را برای او مناسب سازی کنیم.
اگر در حال ساخت منزل یا تغییر دکوراسیون هستید، حتما در انتخاب شیرآلات و روشویی این موضوع مهم را در نظر بگیرید. در غیر این صورت، می توانید با کمک ترفندهایی امکان استفاده آسان کودک را از تجهیزات موجود فراهم کنید. برای مثال، استفاده از یک چهارپایه می‌تواند به راحتی مشکل عدم دسترسی کودک را به سینک روشویی حل کند.
سعی کنید از دوش‌های حمامی که دارای سردوش متحرک هستند، استفاده کنید. در انتخابتان، حتما وزن و حجم سردوش متحرک را هم در نظر بگیرید و مطمئن شوید کودک به آسانی می‌تواند آن را در دست بگیرد و حرکت دهد. دوش‌های رومر، روگن و زیگموند از شیرآلات شودر، دارای سردوش متحرک هستند که اگر قصد انتخاب دوش دارید، دیدنشان را به شما توصیه می‌کنیم.
 
  •  احتمال بروز حادثه و لیز خوردن را به حداقل برسانید
سطح کف حمام و دستشویی به طور معمول، لغزنده است. با انجام کارهای ساده‌ای مثل انتخاب دمپایی مناسب یا استفاده از کفپوش‌های ضد سر خوردن در محل تردد کودک، احتمال بروز حادثه را به حداقل برسانید.
 
  • کاربری آسان را سرلوحه انتخاب‌هایتان قرار دهید
انتخاب شیرآلاتی که به آسانی و سریع باز و بسته می‌شوند، مطمئن شدن از دسترسی آسان کودک به کلید چراغ سرویس بهداشتی و استفاده از صابون‌های مایع که حالت فوم دارند و به آسانی کف می‌کنند، اقدامات ساده‌ای است که در این راستا می‌توانید انجام دهید.
 
  •  زیباسازی محیط را فراموش نکنید
محیط سرویس بهداشتی را برای کودک زیبا، دوست داشتنی و صمیمی کنید. برای این کار می‌توانید از اسباب بازی های محبوب کودک کمک بگیرید یا از استیکرهای قابل شست و شو با شخصیت های کارتونی محبوب کودک استفاده کنید.
انتخاب شیرآلات رنگی پیشنهاد دیگر ما به شما است. شیرآلات با رنگ‌های مفرح و پرانرژی مثل زرد، آبی و سبز می‌تواند به شاد کردن هر چه بیشتر فضا و ترغیب کودک به استفاده از سرویس بهداشتی کمک کند.
 
منتشر شده در تاریخ 1398/09/12

نظر خود را ثبت کنید



مطالب مرتبط

مشاهده آرشیو