وبلاگ Blog

‌هنگام خرید شیرآلات به جنس آنها توجه کنید

خلاصه :وقتی تصمیم می‌گیرید برای خانه خود شیرآلات بخرید یا اصلا وقتی مجبور به تعویض شیرآلات خانه خود هستید، با در نظر گرفتن چه معیارهایی خرید می‌کنید؟زیبایی، قیمت و .....هر کدام از ما روی یکی از این عوامل دست می‌گذاریم و در نهایت شیر مورد علاقه خود را انتخاب و خریداری می‌کنیم. اما آیا همیشه از خرید خود راضی خواهیم ماند؟ بخصوص خریدی مثل شیرآلات که انتظار داریم با یک بار خریدن، تا سالها به خرید دوباره آن فکر نکنیم. اگر به عوامل تاثیرگذار بر روی کیفیت و عملکرد شیرآلات، آگاهی و اشراف داشته باشیم قطعا هنگام خرید نیز با انتخابی درست، از نتیجه راضی خواهیم بود. در خصوص معیارهای خرید شیرآلات، پیش از این درباره عوامل مهمی چون کارتریج، پرلاتور و آبکاری صحبت کردیم. در این مطلب می‌خواهیم شما را با عامل مهم دیگری آشنا کنیم؛ جنس شیرآلات. با ما همراه باشید.

شیرآلات از چه جنسی ساخته می‌شوند؟

بر اساس استاندارد، قسمت‌های به کار رفته در شیرآلات بهداشتی به استثنای دستگیره، باید از جنس آلیاژ برنج باشد. آلیاژ برنج ترکیبی از مس و روی است که مقاومتی بالا در برابر اکسایش دارد. مس داخل برنج (از طریق اثر اولیگو دینامیک) خاصیت میکروب‌کشی نیز به آن می‌دهد.
 
مطابق استاندارد ملی ایران، حداکثر سرب بکار رفته داخل آلیاژ برنج برای تولید شیرآلات بهداشتی، باید دو و نیم درصد باشد و بر همین اساس کلیه مواد مصرفی در شیرآلات باید تحمل دمای تا ٩٠ درجه سانتی‌گراد را داشته باشند. کیفیت شیر باید طوری باشد که تغییری در کیفیت ظاهر، رنگ، بو و طعم آب آشامیدنی مصرفی ایجاد نکند. از طرفی ضخامت شیرآلات نیز باید بتواند فشار استاتیکی ٢٥ بار را بدون تغییر شکل تحمل کند.
 
همه آن چیزی که درباره جنس شیرآلات گفتیم، ویژگی‌های شیرآلات استاندارد بود در حالی که در بازار به علت تنوع قیمت، شیر آلات غیر استاندارد نیز وجود دارد.

 جنس انواع شیرآلات موجود دربازار

 شیرآلاتی که در بازار وجود دارند از دو دسته مواد ساخته می‌شوند، آلیاژ برنج و سرب خشک. شیرآلات ساخته شده از سرب خشک قیمت کمی دارند اما ضررهای جبران‌ناپذیری هم با خود به همراه دارند؛ سرب خشک دوام کمی داشته [V1] و خیلی زود خرد یا شکسته می‌شود [V2] و از همه مهم‌تر اینکه اگر روکش سرب از بین برود، با ترکیب سرب با آب آشامیدنی سلامتی انسان به خطر می‌افتد. اینجاست که می‌گویند هیچ ارزانی بی علت نیست.
 
در خرید شیرآلات، صرفه‌جویی کردن بی معناست، چون به همان نسبت با خرید جنس بی کیفیت هم آب خانه‌تان بیش از حد معمول هدر رفته، هم شیرآلاتی که خریده‌اید با عمر کمی که دارند، پولتان را هدر می‌دهند.
 اما اگر هنگام خرید به جنس و طول عمر شیرآلات توجه کنید، تا سالها از خرید دوباره آن‌ها بی نیاز می‌شوید و از کارکردشان در خانه خود، اطمینان خاطر خواهید داشت.
 
شیرآلات از جنس آلیاژ برنج بهترین انتخاب محسوب می‌شوند، اگر شیرآلات از جنس برنج باشند و عوامل استاندارد دیگری که پیش از این برای شما برشمردیم دارا بودند، در خرید آنها شک نکنید.

 چرا شیرآلات شودر؟

 محصولات شودر از شمش‌های یکپارچه برنجی بدون هیچ‌گونه ناخالصی تولید می‌شوند و همین دقت در انتخاب مواد اولیه است که کیفیت شیرآلات شودر را تضمین می‌کند. مرغوب بودن مواد اولیه استفاده شده در شیرآلات به با کیفیت انجام شدن مراحل دیگر ساخت شیر نیز، کمک می‌کند و در نهایت به تولید شیرآلات بادوام تر می‌انجامد. اگر تجربه‌ای در خرید شیرآلات با کیفیت دارید، خوشحال می‌شویم زیر این مطلب کامنت گذاشته و آن را با دیگران هم به اشتراک بگذارید.

 
منتشر شده در تاریخ 1399/04/15

نظر خود را ثبت کنید



مطالب مرتبط

مشاهده آرشیو