وبلاگ Blog

رنگ سال در دکوراسیون داخلی

خلاصه :اگر شما هم جزو آن افرادی هستید که به چیدمان و دکوراسیون محیطی که در آن کار یا زندگی می‌کنید اهمیت می‌دهید، این مقاله را تا انتها بخوانید، زیرا قصد داریم نکات مختلفی را راجع به رنگ سال و دکوراسیون متناسب با آن را برایتان بگوییم.

هر ساله موسسات معتبری رنگ سال را انتخاب و اعلام می‌کنند. این رنگ به دلایل مختلفی انتخاب می‌شود و نتیجه نهایی که اعلام می‌گردد در رنگ بسیاری از ابزار، تجهیزات و وسایل خانه و یا بر مد و فشن تاثیر ویژه‌ای دارد. موسسه پنتون رنگ سال 2021 را زرد و خاکستری اعلام کرده است. رنگ‌هایی که طرفداران خاص خود را دارند و افراد بسیاری به آنها علاقه دارند.

هر ساله افراد مختلفی بعد از اعلام رنگ سال به دنبال تغییر دکوراسیون متناسب با رنگ سال هستند. این تغییرات می‌توانند به صورت گسترده و کلی باشند و یا  فقط با ایجاد تغییرات جزئی و کوچک رنگ سال را میهمان دکوراسیون کرد.

به طور کلی ترکیب و همنشینی زرد و خاکستری می‌تواند جلوه و نمای زیبایی را ایجاد کند و شما می‌توانید در بخش‌های مختلف خانه مثل اتاق خواب، سالن و پذیرایی، آشپزخانه و سرویس بهداشتی از این ترکیب استفاده کنید. لازم نیست حتما تغییرات بزرگ و یا هزینه و زمان زیادی برای تغییرات صرف کنید بلکه حتی اضافه کردن وسایل کوچک و ایجاد تغییرات جزئی نیز می‌تواند رنگ سال را به بخشی از دکوراسیون خانه شما اضافه کند.

لازم است بدانید همزمان که به دنبال اضافه کردن رنگ‌های جدید به دکوراسیون هستید باید به رنگ‌های قبلی نیز فکر کنید و اگر وسایل و تجهیزاتی در محیط قرار دارند که رنگ و مدل آنها با وسایل جدید همخوانی ندارند باید از دکوراسیون حذف شده و یا تعویض شوند.

آشپزخانه‌ای با تجهیزات زرد و خاکستری

یکی از بخش‌های خانه که تغییر دکوراسیون آن باید مورد توجه قرار گیرد آشپزخانه است. آشپزخانه‌ی شما به دلیل محدودیت فضا . همچنین تعدد بالای وسایلی که در آن قرار دارند محلی است که باید در هنگام ایجاد تغییرات بسیار مورد توجه قرار گیرد. از طرفی دیگر بسیاری از وسایل آشپزخانه به دلیل هزینه‌ی بالا و یا ثابت بودن، قابلیت تغییر مداوم ندارند بنابراین بقیه وسایل آشپزخانه باید متناسب با این بخش انتخاب شوند.

مراقب باشید استفاده بیش از حد از رنگ های متفاوت و شلوغ کردن زیادی از حد آشپزخانه باعث خسته کننده شدن دکوراسیون می‌شود. آشپزخانه‌ی کوچکی را تصور کنید که وسایل آن رنگ های بسیار متفاوتی دارند، خیلی شلوغ است و دکوراسیون آن از هیچ نظم و زیبایی ویژه‌ای برخوردار نیست، طولی نمی‌کشد که از این محیط خسته می‌شوید و دکوراسیون آن باعث آزار و اذیتتان خواهد شد.

لازم است بدانید نگهداری و شستشوی شیرآلات ساختمانی رنگی که کیفیت مطلوبی دارند و از آبکاری خوبی بهره‌مند هستند کار سختی نیست و این نوع شیرآلات نیز مانند تمام انواع شیرآلات بهداشتی به مراقبت و نگهداری احتیاج دارند. شیرآلات رنگی را فقط با آب و صابون بشویید و مرتب آن‌ها را خشک کنید. برای از بین بردن رسوب آب از محلول سرکه و آب استفاده کنید و هرگز به سراغ سفیدکننده، شوینده های شیمیایی و قوی و یا ابزار تیز و برنده نروید تا این شیرآلات سال‌ها سالم بمانند وکارایی خود را حفظ کنند.

 

اگر توانایی ایجاد تغییر در کابینت‌های آشپزخانه را دارید می‌توانید از کابینت‌های طوسی و زرد استفاده کنید. بهتر است رنگ غالب طوسی انتخاب شود و بخش‌هایی از کار به رنگ زرد باشند. اما درصورتی که امکان تغییر رنگ کابینت ها وجود ندارد، تغییر و ایجاد تنوع در ابزار و وسایلی که در این کابینت‌ها قرار می‌گیرد خود گام بزرگی در تغییر دکوراسیون خواهد بود.

اضافه کردن چند ظرف رنگی به کابینت ظروف و یا گلدان و قاب عکس زرد و طوسی شاید تغییرات خیلی بزرگی نباشند اما مطمئن باشید خود را به خوبی در آشپزخانه شما نشان می‌دهند.

در این میان اگر به فکر ایجاد تغییر و تنوع در شیرآلات هستید می توانید به فکر خرید شیرآلات بهداشتی رنگی باشید. یک شیرآشپزخانه زرد رنگ می‌تواند در کنار دیگر جزئیات آشپزخانه انرژی و شادابی زیادی را به محیط آشپزخانه شما دهد. دقت داشته باشید که علاوه بر دقت به رنگ شیرآلات در هنگام خرید و تعویض آن‌ها به کیفیت محصول نیز فکر کنید. زیرا شیرآلات بهداشتی هراندازه که زیبا باشند اما درصورتی که کارایی خوبی نداشته باشند خریدشان اشتباه است و نباید انجام شود.

رنگ زرد و خاکستری در پذیرایی

اگر می‌خواهید با هزینه‌ای معقول، دکوراسیون پذیرایی را متناسب با رنگ سال تغییر دهید اضافه کردن چند کوسن رنگی و تعویض پرده‌ها می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند. حتی وجود یک گلدان رنگی و چند ظرف رنگی بر روی میز وسط پذیرایی می‌تواند حال و هوای تازه‌ای به خانه بدهد. رنگ زرد به خودی خود هیجان و نشاط زیادی را به همراه دارد و حتی وجود این رنگ در محیط به حداقل‌ترین شکل ممکن می‌تواند خود را به خوبی نشان دهد.

اگر حوصله‌ی تغییرات بزرگ تر را دارید می‌توانید از رنگ کردن یکی از دیوارهای خانه به رنگ زرد و دیگر دیوارها به رنگ طوسی و خاکستری شروع کنید. مراقب باشید نسبت رنگ طوسی و زرد باید به گونه‌ای باشد که رنگ زرد چشم شما را اذیت و خسته نکند.

تغییرات جزئی می‌توانند زیبایی شگفت انگیزی به محیط ببخشند، پس جزئیات را فراموش نکنید. تغییر رنگ یک کوسن، اضافه کردن قالیچه‌ای کوچک و رنگی، تغییر رنگ شالی که همیشه روی کاناپه قرار می‌گیرد یا حتی تغییر رومیزی‌ها با اینکه تغییرات بسیار کوچک و ظریفی هستند اما در مجموع می‌توانند در زیبایی دکوراسیون به شدت تاثیر داشته باشند.

 
 
منتشر شده در تاریخ 1399/11/20

نظر خود را ثبت کنید



مطالب مرتبط

مشاهده آرشیو