وبلاگ Blog

توصیه‌هایی برای خانه‌تکانی سرویس بهداشتی

خلاصه :معمولا سرویس بهداشتی آخرین جایی است که خانه‌تکانی به آن می‌رسد. بخشی از این به تاخیر انداختن به خاطر سختی کار است و بخشی هم به خاطر اینکه این بخش خانه زودتر کثیف می‌شود و ساکنان تمیز کردن آن را برای دقایق آخر می‌گذارند، تا هنگام سال نو کاملا تمیز باشد. از حق نگذریم؛ تمیز کردن سرویس بهداشتی واقعا کار دشواری است. زنگ‌زدگی‌های سمج روی سرامیک که به نظر می‌رسد قصد پاک شدن ندارند و لکه‌های روی شیرآلات که ظاهرشان را کدر و کهنه کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم راه‌ها و رمز و رازهای نظافت آسان‌تر سرویس بهداشتی را با هم مرور کنیم.
با پاک‌کننده‌های طبیعی آشتی کنید
خیلی وقت‌ها شاهد هستیم که اهالی خانه چطور شوینده‌های شیمیایی مختلف را با هم مخلوط می‌کنند و با این کار سلامتی خودشان و دستگاه تنفسی‌شان را به خطر می‌اندازند. خبر خوش این است که گاهی واقعاً برای تمیز کردن لکه‌ها و جرم‌های لجباز، احتیاجی به شوینده‌های شیمیایی قوی و مخلوط کردنشان با هم نیست. در بسیاری موارد، پاک‌کننده‌های طبیعی می‌توانند کار شما را راه بیاندازند. شما می‌توانید از مخلوط سرکه و جوش شیرین برای تمیز کردن سرامیک‌ها استفاده کنید یا برای تمیز کردن شیرآلات، از محلول لیموترش یا سرکه و آب استفاده کنید. سرکه خاصیت ضدعفونی‌کنندگی بالایی دارد و خیالتان را از این بابت نیز راحت می‌کند.

زمان بدهید
گاهی وقت‌ها به جای سر و کله زدن فرساینده با لکه‌ها و سابیدنشان با انواع شوینده‌ها، نیاز به اندکی زمان و حوصله داریم. مثلاً، اگر سطح کثیف کاسه دستشویی را به ماده شوینده آغشته کنیم و یک ساعت زمان بدهیم، لکه‌ها بسیار آسان‌تر پاک می‌شوند. این مسأله بخصوص در مورد مواد پاک‌کننده طبیعی مثل سرکه و جوش شیرین صدق می‌کند.

مراقب شیرآلات باشید
حواستان باشد که استفاده از شوینده‌های شیمیایی قوی می‌تواند به شیرآلات شما آسیب جدی بزند. برای تمیز کردن شیرآلات، می‌توانید از سرکه و لیموترش استفاده کنید. این مواد، رسوبات و قطرات آب روی شیرآلات را از بین می‌برند و آنها را درخشان می‌کنند. اگر شیرآلات شما رنگی است، پیش از استفاده از سرکه و لیموترش مطمئن شوید این مواد آسیبی به رنگ شیرآلات نمی‌رسانند.

از نظافت فرچه دستشویی را غافل نشوید
ممکن است فکر کنید کار نظافت سرویس بهداشتی تمام شده اما، شما هنوز یک کار مهم را انجام داده‌اید. معمولاً از فرچه دستشویی برای نظافت باقی سرویس بهداشتی استفاده می‌شود اما، فراموش نکنیم فرچه‌ها و جاروهای دستشویی هم نیاز به نظافت دارند. برای ضدعفونی کردن فرچه‌ها می‌توانید آنها را در برای یک ساعت در محلول رقیق مایع سفیدکننده قرار دهید و سپس، به طور کامل آبکشی کنید.
 
منتشر شده در تاریخ 1398/12/14

نظر خود را ثبت کنید



مطالب مرتبط

مشاهده آرشیو